Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg undgå at betale skat sådan her?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har en enkeltmandsvirksomhed med en ansat.

Personen er under 18, men personen har allerede brugt sit frikort. Personen har spurgt, om vi ikke bare kan ansætte hendes søster, og så udbetale 50% af lønnen til hende, og så kan de selv ordne det bagefter?

Ja, det lyder godt - for så undgår han at betale skat. Personligt synes jeg ikke at det er en god idé, for jeg er helt sikker på at det er ulovligt. Jeg ville bare lige bekræfte det.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:21

hjeeelp123:

Personen er under 18, men personen har allerede brugt sit frikort. Personen har spurgt, om vi ikke bare kan ansætte hendes søster, og så udbetale 50% af lønnen til hende, og så kan de selv ordne det bagefter?

Ja, det lyder godt - for så undgår han at betale skat. Personligt synes jeg ikke at det er en god idé, for jeg er helt sikker på at det er ulovligt. Jeg ville bare lige bekræfte det.

Det er ikke lovligt, og vil blive anset (af både skat eller evt. domstol) som medvirken til skatteundragelse!

Tilmeldt 23. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:23

Jesper_nl:

hjeeelp123:

Det er ikke lovligt, og vil blive anset (af både skat eller evt. domstol) som medvirken til skatteundragelse!

Det var netop det jeg tænkte. Jeg havde heller ikke lyst til at gøre det, men det gjorde mig nysgerrig efter reglerne. Tusinde tak!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)