Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor starter man??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vildbjerg
Tilmeldt 19. Oct 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer aminoer,
Jeg håber der er nogle af jer som vil bruge 2 min. lige på at læse dette.

Jeg er en 19 årrig fyr (og stop nu ikke her) som har brugt rigtig meget tid OG fritid på at læse handel, økonomi og psykologi, som er mine meget store interresser. Jeg har gået og tænkt på hvordan i ville reagere på at en 19 årig gut kommer ind og tror han kan alt muligt, men jeg brænder for at komme i gang med et eller andet. jeg er bare tom for ideer.
Har i ikke nogle ideer til hvad jeg kan gøre for at komme ind i erhvervslivet eller kan få en lillesmule kendskab til hvad til vil sige at være selvstændig?
Jeg arbejder i tiden ved XL-Byg, hvor jeg tildagligt sidder med al slags regnskab.
Jeg respekterer alle meninger, vil bare gerne have lidt svar fra jer som selv er startet et sted?

På forhånd tak. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Der er masser af muligheder. Jeg kunne ikke lige se i din profil, hvor du bor, men hvis det er i Københavnsområdet, så kan jeg da nok guide dig lidt på vej i retning af, hvor du finder nogle at tale med om vilkårene som selvstændig inden for forskellige brancher. Du kunne f.eks. komme til et af vores intromøder for at høre, hvad det er, nye iværksættere har af økonomiske udfordringer og administrative spørgsmål. Men der er også andre muligheder. I øvrigt er der også her på Amino flere succesfulde iværksættere på din alder, så de 19 år er ikke nogen hindring.

Der er rigtig mange forretninger, som ændrer fokus undervejs, og mennesker får succes inden for områder, de slet ikke havde med i den oprindelige plan. Så læs mange iværksætterhistorier og se, hvordan tingene udvikler sig. Det er spændende og inspirerende.

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders.

Du er ikke den første, som undskylder din unge alder på Amino. Stop dog med det !! Vær stolt over, at du kan tænke lidt længere end mange andre 19 årige. Jo før man får danseskoene på, des større chance for at vinde turneringen som 30 årig.

Jeg møder simpelthen så ofte folk på min vej, som sukkende bekender deres drøm om selvstændighed. De har blot ikke nogen ideer til, hvad de skulle beskæftige sig med. De brænder ikke rigtigt for noget. Sandheden er, at de ikke vil det nok.  Måske er det sådan, du har det ?

Men du kan jo starte blidt. Tilmeld dig et lokalt iværksætterkursus, hvor du bor og mød op sammen med alle de andre iværksættere. De fleste vil allerede have en ide, som de vil have ført ud i livet, men undervejs vil de støde på massevis af forhindringer. Kan du / vil du / tør du / brænder du for at løse nogle af disse problemer, har du måske fundet din gren.

I mellemtiden skal du suge til dig hos XL og se at komme videre der fra, når du ikke lærer mere her.

 

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan jo altid smutte forbi Birk centerpark som du sikkert kender hvis du bor i Herning området...

http://www.startvaekst.dk/forside/0/2/0/2

der har de et iværksætter væksthus, som sikkert har et par stykker du kan snakke med om gode ideer til fremtidig iværksætteri.... ellers gælder det om at finde en ting du brænder for, som du kan tjene penge på...

nu spænder du over økonomi og psykologi, måske du kan finde en forbindelse som ingen andre har tænkt på....

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 Jeg er 22 nu og startede selv som iværksætter for 2½-3 år siden. i Den periode har jeg lavet lidt af hvert, lige fra at sælge møbler til computerdele med mere til grossister.
Men jeg har endnu ikke fået realiseret et at mine store projekter, mest af alt pga manglende erfaring, netværk og mangel på penge. Derfor er jeg nu begyndt at handle med mindre partier og direkte til forbrugere via amino, qxl eller andre fora'er med mere, for langsomt at bygge mig op og få noget mere erfaring i at bygge en forretning op fra grunden, istedet for at prøve at gå efter de store penge i den første handel.
Hvis jeg skal give dig et par råd med på vejen må det være:
lad være med at satse for stort til at starte med, du mister hurtigt pusten
Hvis du vil satse stort, så sats stadig realistisk, sæt dig ned, kig på tallene, se på hvad der skal til for at det bliver en success og vurder om du mener du kan klare det.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)