Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugervenligheden af MindofStars.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle derude :-)

Lad mig få nogle tilbagemeldinger på hvorledes brugervenligheden opleves på Mind of Stars

--

Vh. Webmasteren

Business coaching - Team coaching - Life coaching - Telefon coaching - Personlig coaching for udvikling, succes og vækst
Mind of Stars tilbyder effektiv og certificeret coaching til erhvervslivet og private. Vore ydelser skaber tilfredse og overskudsgivende mennesker gennem personlig udvikling, succes og vækst.

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 18:46

Hej der,

Jamen joooh, brugervenligheden er der som sådan ikke noget galt med - jeg kunne i hvert fald ikke finde nogle problemer :)
Men jeg ville prøve at opdele teksten lidt bedre, og give den noget mere struktur. Nogle linier hist og her. Nogle billeder måske.

Noget der skiller teksten mere op, så man tør tage fat på læsningen. Jeg blev i hvert fald lidt forpustet af at se på det ;)

Måske lige en ting til... I burde gøre opmærksom på at jeres links ude til højre ofte er en PDF-fil der skal hentes.

Håber det kan bruges, fortsat god dag....

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 00:04

Allerførst stor ros til dig for at gøre så meget ud af brugervenlighed. Rigtig mange detaljer er på plads og vidner om stor vilje og indsigt. Flot!

De punkter jeg nævner her, er ting der efter min mening kan forbedre dit i forvejen brugervenlige website.

1) For mange brugere, vil mængden af tekst på siderne være i overkanten. Overvej muligheden for enten at barbere teksternes overflødige ord fra eller at opdele sider i en slags hurtigt læste resumésider og "flere informationer"-sider.

2) Mere luft vil forbedre overskueligheden og give siderne et "lettere" indtryk. Større topmargin, venstremargin og højremargin for både hovedindhold og indhold i højre kolonne. 10-15 px eller måske mere.

3) Større tekst i dine menuer i toppen.

4) Dine bullet lister: Fint at du bruger dem, men pas på med antallet af bullets i listen. Det går ud over overblikket, hvis der er for mange. Jeg synes almindeligvis 5 er max.

5) Dine links i bunden: Brug dine std. HTML attributter for disse links også. Og op med skriftstørrelsen til din std. skriftstørrelse.

6) Brug flere links i brødteksterne til andre relevante indholdssider på websitet. Brug dem til uddybende forklaringer eller henvisninger. Pas på ikke at overdrive det, så går det ud over læsbarheden.

7) Undgå links til den aktive side (hovedmenu links).

8) Visse links åbner almindelige indholdssider i et nyt vindue, det bør rettes. Det gælder efter min mening faktisk også links til PDF'er og lign. samt links til eksterne sider: Åbn i samme vindue, ikke nyt vindue. Årsagen er "Don't break the back botton!" Dvs. brugere skal kunne komme tilbage til den oprindelige side, ved brug af "Back" i browseren.

9) Som Emil siger: Gør brugere opmærksom på, når der linkes til en PDF eller lign. filer.

10) Overskrifter som links i højrekolonne: Jeg vil anbefale almindelige overskrifter og link i afsnittets brødtekst i stedet. Nogen kunne overse, at overskrifterne faktisk er links.

11) Jeg vil foretrække en anelse større linieafstand i højre kolonne. Prøv med 2 px mere.

12) Anbring kontaktinformation på hver side, evt. i bunden.

13) Websitet nærmest tigger om at få lov at bruge skalerbare texter stylet med em.

14) Denne her er lidt uden for brugervenlighedsområdet: Jeg er ikke vild med din linkside. Kun få af de steder du linker til, er relevante for dit website.

Tilmeldt 14. Nov 07
Skrevet kl. 21:37
Tilmeldt 14. Nov 07
Skrevet kl. 21:43

Hej Tue

Endnu engang mange tak for dine detaljerede og gode input. Udover teksterne, som der fortsat arbejdes på - og derfor vil blive "udsat" for bedre opdeling og læsbarhed, så er stort set alle dine anbefalinger nu indarbejdet :-)

--

Vh. Webmasteren

Business coaching - Team coaching - Life coaching - Telefon coaching - Personlig coaching for udvikling, succes og vækst
Mind of Stars tilbyder effektiv og certificeret coaching til erhvervslivet og private. Vore ydelser skaber tilfredse og overskudsgivende mennesker gennem personlig udvikling, succes og vækst.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)