Hej John.
Mange tak for svaret. Grunden til at jeg ikke bare opretter en ny bruger med firmanavnet er, at så vil jeg ikke have adgang til al den software, som jeg selv har brugt tusindvis af mine private kroner på. Den bruger man logger på med afgør nemlig, hvilke udvidelser man kan se, når det program som det hele afvikles gennem er startet op. Derfor vil det altså være en ting som vil blive ved med at forekomme. Desuden har jeg, sort på hvidt, fra firmaet, at de ikke har mulighed for at oprette en B2B-konto til mig, selv hvis jeg startede forfra for at holde tingene adskildt.
Det med momsen gik jeg og overvejede at starte en ny tråd om, så det er super, at du lige tager det op. Det lader for mig som om, at det ikke er spor let at få momsen tilbage, hvis den er betalt i udlandet, hvilket også er hvad SKAT har sagt til mig.
Ang. det med at kunne bevise, at jeg ikke bruger softwaren privat, så får jeg nok svært ved det, da det kommer til at være blandet sammen med alt mit private. Det er ikke kæmpe summer vi taler om, så jeg overvejer lidt, om jeg bare må bide i det sure æble og betale det af egen lomme som jeg altid har gjort, selvom det er ærgerligt. Men hellere betale for meget end at betale for lidt og risikere at komme i problemer.
Som du foreslår, må jeg hellere tage en snak med en revisor for at få helt styr på det.
Tak for hjælpen!
Mvh. Henrik Hedegaard