Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har fået stjålet tekster! Hvem kan hjælpe?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Det var da et dårligt grundlag, så du må gerne stjæle tekster/billeder så længe du kalder dig en søgemaskine og linker til der hvor du har taget dit materiale fra?

Hvad så med reddit.com, imgur.com er de nu også søgemaskiner? De gør præcis det samme.

Vi har også webarchive som skraber hele hjemmesider, de er heller ikke en søgemaskine..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47

SteffanMax:
Det var da et dårligt grundlag, så du må gerne stjæle tekster/billeder så længe du kalder dig en søgemaskine og linker til der hvor du har taget dit materiale fra?
du bliver nødt til at kunne læse - De stjæler ikke billeder - de søger billeder på nettet og viser dem på den oprindlige placering og kun der.

Jeg kender ikke de øvrige og kan derfor ikke sige om de er lovligt men google er (og mon ikke det var blevet afprøvet hvis de ikke var - herregud dog Sad

Nå nu har du jo så nok vrøvlet tråden til så momsspørgsmålet er gået i stykker

vh John H

Tilmeldt 21. Sep 11
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 18:49
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Men det gør imgur ikke, de linker ikke tilbage til den der lavede billederne. Reddit poster også nyheder fra andre hjemmesider uden at linke tilbage.. Dette er nogle af de 20 største hjemmesider på nettet, sjovt de ikke bliver sagsøgt hverdag så.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mit råd er at droppe det her.

Der er ingen grund til at lave en sag ud af det her. Jeg tivivler også rigtig meget på at du selv har fået taget de billeder på din hjemmeside.

Mvh

Tilmeldt 21. Sep 11
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 18:54

Har lavet en søgning de ligger på over 100 andre hjemmesider, så han skal sagsøge mange nu :D

Tilmeldt 21. Sep 11
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 19:01

Vi har også event hjemmesider, de scraper hele nettet for events og indsætter dem automatisk på deres hjemmeside, hvorfor er det så ikke ulovligt ?

Eller appannie som scraper alle detaljer omkr apps, med tekst + billeder.. det er heller ikke ulovligt åbenbart?

Istedet for at give mig - karma kunne i jo svare mig.

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:44
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

SteffanMax, i stedet for at hijacke en anden brugers tråd kunne du jo oprette en ny tråd med problemstillingen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SteffanMax:

Nu ved jeg at jeg bliver upopulær, men hvordan kan det være ulovligt at snuppe tekst og billeder fra andre hjemmesider, når det er hele googles forretningmodel ?

Google stjæler ikke tekster? Google følger anvisningerne i god citatskik, det er fulgt ud lovligt...

Hvad angår billeder, så krænker de, men ingen vil gøre noget ved det, da Google skaffer dem kunder. Det er nok sådan, at det hænger sammen...

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Fashion-Seller:
Så jeg kan ikke se, hvor momsen skulle komme ind i billedet. Men måske overser jeg noget?
Bent Zimmermanns argument var, at det faktisk var salg af en tekst  et billede eller ligende. Det havde været anvendt i en momspligtig aktivitet og derfor skulle betalingen for den anvendelse være med moms.

Havde det været erstatning for svie/smerte - mistet arbejde osv-  så klart uden moms, men når det er erstatning for brug at noget brugt kortere eller lægnere (uretmæssigt) til en momspligtig aktivitet - så er der moms på den betaling

Jeg tillader mig at give mit besyv med på momsdelen. Og jeg mener, ligesom Fashion-Seller, at Bent tager fejl og der ikke moms på en sådan godtgørelse. Helt grundlæggende skal begrebet levering mod vederlag fra momslovens § 4 kunne opfyldes, og på dette punkt har EU-domstolen (Hvilke vi på momsområdet jo er underlagt i DK) adskillige gange behandlet kriterierne herfor. Og netop leveringen har svært ved at blive opfyldt, i dommen C-255/02 (Halifax), som i øvrigt bruges som rettesnor i flere efterfølgende sager, er kriteriet at den der er ejer eller råder over "noget" skal bemyndige en overdragelse.

Og der i den konkrete sag netop ikke givet bemyndigelse, så levering er ikke opfyldt! dermed kan der ikke komme moms på vederlaget/godtgørelse!

Derudover har EU-domstolen i C-277/05 taget stilling til netop godtgørelse og erstatninger, godt nok indenfor en anden branche (hotel/overnatning), men konklusion her er ligeledes klar; der er ikke direkte sammenhæng mellem en godtgørelse og nogen form for levering af ydelse eller vare.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04

Super Jesper tak - lyder helt korrekt men lidt "uhyggeligt" når selv eksperter kan være uenige

vh John H -

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)