Hej derude! Jeg har fået stjålet nogle tekster fra min hjemmeside, den der har stjålet dem har lagt dem ind under sit produkt og bare ændret navnet på produktet. Jeg har haft fat i personen og han erkender at han har stjålet dem. Han undskylder mange gange og siger at han vil fjerne dem fra siden. Så let skal han dog ikke slippe, da han allerede har tjent penge på de produkter han har solgt, og jeg kan derfor kræve godtgørelse. Jeg har sendt ham en regning på 7500 kr uden moms, da det har taget mig 10 timer at udforme teksterne med en timeløn på 750 kr i timen. Han svarer tilbage, at han skulle have haft en advarsel og mit krav om godtgørelse derfor ikke er gyldigt. Nogen der kan hjælpe mig videre herfra. Skal jeg have fat i en advokat? Mvh. Mads |
Altså du har lavet den klassiske fejl, nemlig at sende en faktura, det skal man ikke. Læs selv her hvorfor.
Jeg kan sagtens hjælpe dig med din sag. Mit firma Not Allowed laver ikke andet end håndtering af ophavsretskrænkelser.
Men for at kunne vurdere sagen, skal alle informationer inkl teksten + teksten antal ord fremsendes til mig. Du kan sende dem direkte på info@not-allowed.dk