Jeg er lidt i tvivl om jeg ryger ind i en masse unødigt papirarbejde ved at oprette en virksomhed i CVR-registret inden nytår, når der først er aktivitet i virksomheden næste år.
Jeg kommer tidligst i gang til januar, men jeg har alligevel overvejet om jeg ikke skulle få CVR-registreringen klar i løbet af i år. Vil det bare skaffe mig en masse unødigt arbejde hvis jeg registrerer mig nu eller er det nok bare at skrive til SKAT at der ingen aktivitet er i år, uden at skulle vedhæfte en masse dokumentation?
masse besvær ved jeg ikke, men du skal momsindberette hvis du er momsregistret og du skal i alle fald udfylde udvidet selvangivelse. Du kan ikke skrive noget om ingen aktivitet - det er samme administration i princip
Overvej at sætte dig ordentligt ind i at have virksomhed ved at se min E-bog om SELVSTÆNDIG I LINK den burde være værd at ha for dig
vh John hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du kunne også se det på en anden måde. Når man opretter en virksomhed, så er der altid noget arbejde , der skal laves, der skal oprettes erhvervskonto, nemid , digital postkasse osv osv, det kunne du jo passende gøre det snart og så er du på plads til 1/1 og så har du mere tid til din nye virksomhed