Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er den her form for Facebook deling tilladt?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for svarene! Og ja det giver god nok mening, skal dog nok lige ha' sat mig lidt mere ind i markedsføringsloven, men kan spørge min VØ eller Afsætning lærer om han ikke gider gå det igennem en dag :D

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 22:22

Anders B.:

Hvis en bruger nu besøger min hjemmeside, og jeg har en "Del knap", og brugeren skal dele før at han kan deltage, så er det jo også helt op til brugeren selv om han vil deltage i konkurrencen eller ej, hvis han altså trykker på knappen, det kan man vel godt tillade sig, kan man ikke?

Ps. Intet af konkurrencen foregår via. Facebook, det foregår fuldstændigt på min hjemmeside

Det er helt lige meget om din konkurrence foregår på facebook eller egen hjemmeside. Og det er ikke deleren der er problemet, men dem han/hun deler med.
Disse vil modtage dit "SPAM" fra deleren men det er stadig dig der står til ansvar, hvis du har stillet som krav for deltagelse at konkurrence skal deles.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 10:42

Anders B.:

Hvis en bruger nu besøger min hjemmeside, og jeg har en "Del knap", og brugeren skal dele før at han kan deltage, så er det jo også helt op til brugeren selv om han vil deltage i konkurrencen eller ej, hvis han altså trykker på knappen, det kan man vel godt tillade sig, kan man ikke?

Ps. Intet af konkurrencen foregår via. Facebook, det foregår fuldstændigt på min hjemmeside.

Du skal holde tingene helt og adels adskilt.

Hvis du køre det rent fra din hjemmeside kan du som sådan godt sætte din konkurrence op så man skal dele inden man deltager,Mennnnnnnnnnnnn
Jeg tror stadig du kommer i uføre med markedsføringsloven, for igen er du den direkte årsag til at en person spreder dit markedsføringsmateriale til en 3. person som ikke har haft muligheden for at frasige sig denne form for markedsføring.
For hvordan skal en bruger dele dit indhold fra din hjemmeside? Hvis du skal indtaste en andens mail, så du helt på glatis og hvis din deling går mod Facebook så dette spredes på en 3. persons tidslinje så er du også på den.

Igen, ha´hele tiden for øje "Spreder jeg digital markedsføring direkte mod personer som ikke aktivt har givet accept til dette"?
Hvis svaret er ja, så lad være.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 10:58

Per Eckert:

Hej Fresno Bob,

Det er korrekt, men nu kan man jo skrue konkurrencer sammen på mange måder,

og hvis man ikke direkte opfordrer til at dele, eller på anden måde forlanger at opslaget deles,

kan Virksomhederne jo aldrig komme til at skulle stå til regnskab over for det.

Tænk kreativt :)

Eller sagt på en anden måde, hvis du skruer dine konkurrencer sammen, så der interageres,
og deles og delagtigører dine medvirkende, så er Virksomheden jo ikke herre over hve......

Hej Per

Vil du ikke være sød og give et eksempel på dette, for jeg mangler stadig at finde en der har kunnet strikke noget sammen så der deles uopfordret på en kreativ måde så der alligevel deles.
Alle de forsøg jeg har set indtil nu har stadig indirekte eller direkte en form for animation eller opfordring lagt ind til deling.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 17:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fresno Bob:

Per Eckert:

Hej Fresno Bob,

Det er korrekt, men nu kan man jo skrue konkurrencer sammen på mange måder,

og hvis man ikke direkte opfordrer til at dele, eller på anden måde forlanger at opslaget deles,

kan Virksomhederne jo aldrig komme til at skulle stå til regnskab over for det.

Tænk kreativt :)

Eller sagt på en anden måde, hvis du skruer dine konkurrencer sammen, så der interageres,
og deles og delagtigører dine medvirkende, så er Virksomheden jo ikke herre over hve......

Hej Per

Vil du ikke være sød og give et eksempel på dette, for jeg mangler stadig at finde en der har kunnet strikke noget sammen så der deles uopfordret på en kreativ måde så der alligevel deles.
Alle de forsøg jeg har set indtil nu har stadig indirekte eller direkte en form for animation eller opfordring lagt ind til deling.

Hej Fresno Bob,

kan da forsøge at prøve Big Smile 

men hvis man forstår at lave markedsføring som er af følgende karaktér, bliver det delt helt ad sig selv.

1: Content marketing, (gerne med billeder eller endnu bedre med Video)

2: Story telling, hvor du ikke sælger dit produkt ( i første omgang) men giver modtagerne værdi, oplevelse inden.

3. Emotionel, (følelsesladet markedsføring) den er sværere, men nogle ting stort set de fleste mennesker agerer på er:

- Noget der er sjovt/uventet

- Noget med Dyr

- Noget med Vold/krig/had

- Noget med Sex appeal

Derudover har man også mulighed for at opsætte reklamer, eller endnu bedre få sine "følgere"

til at agere på opslag, med ganske simple hv..... spørgsmål, eller polls.

Jeg vil ikke på nogen måde sige jeg er ekspert, men vi lever altså i en verden hvor vi som mennesker ikke kan 

undgå reklame, hvad enten vi vil det eller ej.

Remarketing bliver også anvendt i større og større grad, er det så ikke også lidt for aggressivt ?

Vi sætter "fodspor" alle steder online og det udnytter Virksomhederne selvfølgelig og det skal de da også.
Hvis vi ikke havde reklamer, så gik hjulene godt nok langsomt, alle steder og alle brancher.

App´s véd hvor vi er, lokalitet og BIG DATA bliver mere og mere anvendt.

Det må selvfølgelig være op til hver enkelt at vurdere, og have sine holdninger, det eneste man dog aldrig bør gøre
er at sende E-mail, eller SMS hvor man ikke i forvejen har permission til dette, eller allerede er i et forvejen kundekartotek/
database, hvor man godt må følge op med service tjenester ydelser dog indenfor samme genre/køb ydelse.

Jeg håber at mit svar er sådan nogenlunde fyldestgørende.

Mvh. Per

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)