Hej Fresno Bob,
Det er korrekt, men nu kan man jo skrue konkurrencer sammen på mange måder,
og hvis man ikke direkte opfordrer til at dele, eller på anden måde forlanger at opslaget deles,
kan Virksomhederne jo aldrig komme til at skulle stå til regnskab over for det.
Tænk kreativt :)
Eller sagt på en anden måde, hvis du skruer dine konkurrencer sammen, så der interageres,
og deles og delagtigører dine medvirkende, så er Virksomheden jo ikke herre over hve......
Hej Per
Vil du ikke være sød og give et eksempel på dette, for jeg mangler stadig at finde en der har kunnet strikke noget sammen så der deles uopfordret på en kreativ måde så der alligevel deles.
Alle de forsøg jeg har set indtil nu har stadig indirekte eller direkte en form for animation eller opfordring lagt ind til deling.
Hej Fresno Bob,
kan da forsøge at prøve
men hvis man forstår at lave markedsføring som er af følgende karaktér, bliver det delt helt ad sig selv.
1: Content marketing, (gerne med billeder eller endnu bedre med Video)
2: Story telling, hvor du ikke sælger dit produkt ( i første omgang) men giver modtagerne værdi, oplevelse inden.
3. Emotionel, (følelsesladet markedsføring) den er sværere, men nogle ting stort set de fleste mennesker agerer på er:
- Noget der er sjovt/uventet
- Noget med Dyr
- Noget med Vold/krig/had
- Noget med Sex appeal
Derudover har man også mulighed for at opsætte reklamer, eller endnu bedre få sine "følgere"
til at agere på opslag, med ganske simple hv..... spørgsmål, eller polls.
Jeg vil ikke på nogen måde sige jeg er ekspert, men vi lever altså i en verden hvor vi som mennesker ikke kan
undgå reklame, hvad enten vi vil det eller ej.
Remarketing bliver også anvendt i større og større grad, er det så ikke også lidt for aggressivt ?
Vi sætter "fodspor" alle steder online og det udnytter Virksomhederne selvfølgelig og det skal de da også.
Hvis vi ikke havde reklamer, så gik hjulene godt nok langsomt, alle steder og alle brancher.
App´s véd hvor vi er, lokalitet og BIG DATA bliver mere og mere anvendt.
Det må selvfølgelig være op til hver enkelt at vurdere, og have sine holdninger, det eneste man dog aldrig bør gøre
er at sende E-mail, eller SMS hvor man ikke i forvejen har permission til dette, eller allerede er i et forvejen kundekartotek/
database, hvor man godt må følge op med service tjenester ydelser dog indenfor samme genre/køb ydelse.
Jeg håber at mit svar er sådan nogenlunde fyldestgørende.
Mvh. Per