Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er den her form for Facebook deling tilladt?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu har en konkurrence på sin hjemmeside, og man bruger et "facebook delings script" så brugeren kan få adgang til noget content på ens hjemmeside, er det tilladt? Fordi jeg har haft læst noget med at hvis man laver en konkurrence på Facebook, så må man ikke opfordre dem til at dele opslaget for at deltage, men må man gerne få dem til at dele ens hjemmeside, før de kan deltage?

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 20:07

Hvis konkurrencen har værdi for brugerne - Deler folk den helt automatisk!

Tilmeldt 29. Jun 15
Skrevet kl. 20:08

Ved jeg godt, men jeg tænker bare over på, nu hvor det er en konkurrence, hvorfor har folk så lyst til at dele den, det betyder jo bare at den person har en mindre chance for at vinde..? 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 20:43

Hej Anders,

hvis du skal have værdi for at den skal deles i en konkurrence, så bør du have en præmie 

til den person som evt. "tagger" og deler dit opslag og bliver udtrukket.

Husk dog på at det ikke må være et krav, men man kan jo altid omformulere,

sine konkurrencer, så de simpelthen vil gøre rigtig meget for at komme i vinder-

chancerne.

God fornøjelse.

Mvh. Per

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:57

Per Eckert:

Hej Anders,

hvis du skal have værdi for at den skal deles i en konkurrence, så bør du have en præmie 

til den person som evt. "tagger" og deler dit opslag og bliver udtrukket.

Husk dog på at det ikke må være et krav, men man kan jo altid omformulere,

sine konkurrencer, så de simpelthen vil gøre rigtig meget for at komme i vinder-

chancerne.

God fornøjelse.

Mvh. Per

Og det er så forkert.

Du må under ingen omstændigheder animerer eller på nogen måde opfordrer dine besøgende/deltager til at dele, og her er der altså ingen smutveje ala "vi bliver glade hvis du deler, er du sød og dele, del like love...." og andre lidt for kreative løsninger.

Meningen med markedsføringsloven paragraf 6, er at 3 part under ingen omstændigheder skal kunne modtage det der hedder anden uopfordret markedsføring digitalt, uden først at have givet aktiv accept til modtagelse af dette.

Du vil som virksomhed altid stå på mål for dette, uanset hvem der måtte dele dit materiale. 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:03

Anders B.:

Hvis man nu har en konkurrence på sin hjemmeside, og man bruger et "facebook delings script" så brugeren kan få adgang til noget content på ens hjemmeside, er det tilladt? Fordi jeg har haft læst noget med at hvis man laver en konkurrence på Facebook, så må man ikke opfordre dem til at dele opslaget for at deltage, men må man gerne få dem til at dele ens hjemmeside, før de kan deltage?

Lidt firkantet kan man sige, at så længe du IKKE opfordrer aktivt/passivet eller tvinger en kunde/besøgende til at dele dit materiale og dit script ikke gør det, så en 3 person, så kommer du ikke i klemme.

Man kan sige det lidt på denne måde. Man må aldrig smide reklame i ansigtet på folk der ikke aktivt har bedt om det. Her naturligvis når vi snakker digital markedsføring via sociale medier.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:06

Anders B.:

Ved jeg godt, men jeg tænker bare over på, nu hvor det er en konkurrence, hvorfor har folk så lyst til at dele den, det betyder jo bare at den person har en mindre chance for at vinde..? 

Ja det er så paradokset i disse konkurrencer for de besøgende, for hvorfor skulle jeg dog dele en konkurrence og derved gøre mine chancer mindre?
Det giver ingen mening for andre end virksomheden.

Tilmeldt 29. Jun 15
Skrevet kl. 21:22

Hvis en bruger nu besøger min hjemmeside, og jeg har en "Del knap", og brugeren skal dele før at han kan deltage, så er det jo også helt op til brugeren selv om han vil deltage i konkurrencen eller ej, hvis han altså trykker på knappen, det kan man vel godt tillade sig, kan man ikke?

Ps. Intet af konkurrencen foregår via. Facebook, det foregår fuldstændigt på min hjemmeside.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 21:44

Hej Fresno Bob,

Det er korrekt, men nu kan man jo skrue konkurrencer sammen på mange måder,

og hvis man ikke direkte opfordrer til at dele, eller på anden måde forlanger at opslaget deles,

kan Virksomhederne jo aldrig komme til at skulle stå til regnskab over for det.

Tænk kreativt :)

Eller sagt på en anden måde, hvis du skruer dine konkurrencer sammen, så der interageres,
og deles og delagtigører dine medvirkende, så er Virksomheden jo ikke herre over hvem der deler med hvem,

den bliver ihvertfald svær at gøre noget ved.

Iøvrigt kan man jo også bare købe lidt annoncering på FB, for vi modtager allesammen reklamer på

de sociale medier i én eller anden form, ellers ville disse platforme jo slet ikke kunne køre rundt, nogen skal jo betale for driften, og det er i dette tilfælde annoncekroner fra Erhvervsdrivende.

Rigtig god Søndag aften.

Mvh. Per

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 21:51

Så længe dine brugere selv aktivt tilmelder sig, og de kender reglerne/handelsbetingelser etc.

og at det er nemt atter at afmelde sig, kan du stort set gøre lige det der passer dig, sålænge du overholder markedsføringsloven,

Det er dog vigtigt at du ikke har f.eks. forudfyldt fluebent ved tilmelding, det skal de selv gøre,

men så laver du jo bare knappen Requied, ellers kommer de ikke videre.

Håber det giver mening.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)