Hej herinde. Jeg er en mand på 42 år, der er uddannet pædagog og har igennem de sidste 3 år taget en overbygning på DPU, som jeg nu er ved at være færdig med. Jeg har i den forbindelse gået med tanken om, at kaste mig ud som selvstændig konsulent, når jeg er færdig om nogle måneder. MEN jeg har ikke den mindste ide om hvordan jeg gør det rent skattemæssigt, momsmæssigt, skal man oplyse om man driver forretning hjemmefra og må man det og alle sådan nogle spørgsmål. Så jeg ville godt på nogle kurser om alle de her ting, men hvor finder man den slags kurser evt. her på nettet? Og er der nogle udbydere, der er bedre end andre? Er der nogen, der har nogle gode bud? Mvh. Klaus |
Hejsa Klaus
Jeg har kørt som selvstændig konsulent I mange, min anbefaling til dig vil være at tage en snak med en revisor, han kan hjælpe dig med alt det skattemæssige, det med hvad der bedst kan betale sig osv.
Hvis du vil starte som selvstændig er det vigtigt at du finder er der har styr på den slags, som kan hjælpe dig her - det her er jo ikke det der gør om du får success eller ej, det er blot noget du skal have styr på, således at det ikke "vælter dig" når du kommer igang.
mht kurser, så kører mange lokale erhvervsråd, vækstfabrikker mm løbende iværksætterkurser, prøv at google det, eller tag fat i dit lokale erhvervsråd, de kan helt sikkert hjælpe dig.
Held og Lykke
//Morten