Jeg har fået en god kontakt til et firma fra Holland, som sælge parfume. Jeg tænker på at begynde at sælge deres varer i danmark. Er der noget som jeg skal være opmærksom på? Moms? skat? import m.m. ? Jeg kan dog nævne at fragten forgår via. en privat person På forhånd tak |
VKM:Jeg har fået en god kontakt til et firma fra Holland, som sælge parfume. Jeg tænker på at begynde at sælge deres varer i danmark.
Er der noget som jeg skal være opmærksom på? Moms? skat? import m.m. ? Jeg kan dog nævne at fragten forgår via. en privat person
På forhånd tak
Du skal først og fremmest være opmærksom på tilladelserne. Mange parfumemærker har distributionsaftaler med forhandlere m.m. som afgrænser mulighederne for at afsætte produkterne til andre lande end dem tilladelsen gælder. Så med mindre det er det Hollandske firma's eget parfumemærke, vil jeg nok starte med at bede om at se tilladelsen til at sælge/distribuere parfumen i DK eller i hvert fald som ikke specifik siger de ikke må. Det kan være en meget dyr start på et virksomhedseventyr hvis du bliver opkrævet erstatning for ikke at måtte forhandle produktet/mærket.