Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prototype

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 21. Dec 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg står med en ide, som jeg selv synes er rigtig god. Jeg er dog stadig i idefasen, hvor jeg er gået lidt i stå. Jeg har tegnet en grov skitse af et par sko, som jeg ønsker at få lavet en prototype. Ønsket går så på, at finde en, som kan få tegnet nogle gode skitser og derefter få lavet en prototype, så jeg også kan kigge på komfort.

Findes der nogle herinde, kender et sted, hvor dette er muligt?

på forhånd tak

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 16:41

Umiddelbart ville en skomager være et godt sted at starte. Men hvis det er gummisko du vil lave, så bliver det nok ret indviklet, fordi der skal støbes en sål i det rigtige materiale.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 21. Dec 14
Skrevet kl. 16:44

Dette er desværre en gummisko. Er der ingen mulighed for at få lavet en prototype her i Danmark

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 16:59

Men, har du nogen tegninger af den endnu? Udover gummisålen, så består en sko jo af mange forskellige stykker materiale (i flere lag), som samlet set giver skoen sin form.

Du kan jo starte med at lave nogle skitser og derefter finde frem til formen på de stofstykker, som skoen skal bestå af. Du kan bruge et gammelt viskestykke og en limpistol - på den måde kan du arbejde dig nærmere en løsning.

Du må jo have et design (ihvertfald nogenlunde) på plads før du kan lave en prototype Smile

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 21. Dec 14
Skrevet kl. 17:01

Jeg har også et design. Det der interesserer mig er bare den designmæssige del og ikke alt det tekniske bag...

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 17:21

Men de to ting hænger jo sammen. En tøjdesigner eller en industriel designer må jo også vide noget om hvordan tingene skal sættes sammen og hvad der er mulighed for - ihvertfald til en hvis grad - ellers ender han/hun ikke med det resultat, som der ønskes. 

Jeg tror du skal have én til at lave sålen (en målfast tegning, en støbeform og derefter kan man støbe den i en blød plastik) og en anden til at sy skoen sammen for dig (men de forskellige stykker skal først deffineres - som igen har stor betydning for udtrykket og pasformen).

Det er ikke for at skræmme dig, men det er ikke helt simpelt, når det kommer til stykket. Desværre. Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)