aner ikke hvad insalg er - men en ordre b2b eller afgivet i en butik kan man ikke annullere. Den der har modtaget ordren har man indgået aftale med og denne har ret til den fortjeneste ordren giver. Man vil kunne alt fra opleve velvillighed og få lov at annullere - til at man må betale en kompensation der svarer til den fortjeneste ordremodtager går glip af - til rent faktisk at skulle tage leverancen. Forhandling er vejen frem
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Indsalg = forudbestilling som det hedder på dansk ;-)...
Jeg har en kunde som har lagt en order mundtlig hos mig på en sum vare som skulle leveres i februar 2016.
I mellemtiden har kunden så fortrudt sin bestilling af den sum vare der er indgået imellem os B2B. Men orderen er ikke indgået skriftligt kun via mundtlig. ..
Så kort i det lange som du skriver john kan jeg afkræve at kunden tager sin bestilling om han vil eller ej
orderen er ikke indgået skriftligt kun via mundtlig. ..
Ikke hvis kunden siger han ikke har bestilt - men - har han forudbetalt så har han jo også afgivet en eller anden bestilling og vil jo så næppe kunne nægte at ha bestilt - - og hvis han f.eks skriftligt afbestiller så erkender han jo sin bestilling og vil kunne dømmes til at erstatte det tab du får - men man bør altid ha ordrer skriftligt - (som du givet ved)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER