Hej Amino. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med! Står i en situation, hvor vi sidder fire venner der har startet et IVS og hver på nuværende tidspunkt ejer ligeligt 25 % af en virksomhed. Virksomheden er en online platform, som vi har arbejdet på de sidste tre måneder på hobbystadie, og der er derfor endnu ikke noget konkret værdi i virksomheden i form af salg eller andet. Situationen er nu den, at to af os har fået mulighed for at gå fuldtid på projektet og vi har derfor internt aftalt at vi hver får 35 % af virksomheden og de resterende to går ned på 15 %, hvilket er noget vi er blevet enige om i fællesskab, så der er ikke dårlig stemning eller noget. Men hvordan går vi dette rent praktisk, skal andelene sælges til en kontantpris (evt. den 1. kr. som virksomheden blev registreret med) eller er det blot registrere ændringen ved alle offentlige instanser? Det skal siges at vi alle har andre engagementer, og det herigennem er hver vores holdingsselskaber som ejer andelene i den nye virksomhed. Håber I kan hjælpe derude :) |
Uden er være sikker da det omhandler en total sum på 1kr, men i kan jo købe og sælge andele så hvordan dette udregnes ved jeg ikke men, i kan vel sælge/købe dem til 10 øre og gøre det sådan? :)