Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra andet EU land dækket af dansk lovgivning om ophavsrettigheder

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en forretningside jeg meget gerne vil have juridisk hjælp og sparring  i forbindelse med. Kom gerne med jeres kommentarer og ideer?

Kort fortalt har jeg fået retten til at sælge et produkt fra et andet EU-land (England) til Danmark. I Danmark er produktet beskyttet af ophavsrettigheder, hvorimod det frit og lovligt kan sælges fra England til bl.a. Danmark. Dette skyldes loven om det indre marked. Bl.a. bliver det i dag solgt til danske forbrugere over internettet.

Baggrunden er at England har en kortere frist for forældelse af design-rettigheder.

Min ide er at jeg vil lave et engelsk firma, som udbyder disse produkter til danske forbrugere. Naturligvis på dansk.

Jeg har en række overvejelser:

1) I hvor høj grad må jeg markedsføre mig overfor danske forbrugere uden at komme i kambolage med de danske rettighedsindehavere?

2) Hvordan får jeg oprettet et engelsk selskab som i så høj grad som muligt beskytter mig imod evt. sagsanlæg fra de danske rettighedsindehavere?

3) Risikerer jeg som privatperson at blive sagsøgt af de danske rettighedsindehavere? Og i givet fald hvornår?

4) Kender du en god dansk advokat som kan rådgive om ovenstående?

Med venlig hilsen

Vestre23

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)