Jeg har i lang tid været på udkig, efter et CRM system og har i min søgen fundet rigtig mange forskellige. Dog ikke nogle der kan opfylde de behov, vi har brug for i virksomheden. Derfor går jeg lidt og tænker på, at få lavet vores eget CRM system.
Er der nogle af jer der har erfaring med, at få lavet sådan et system og i så fald, er det noget i kan anbefale?
Kender i eventuelt nogle, der kan lave sådan et system?
Jeg har udviklet CRM Systemer for en række af mine kunder igennem tiden, du er velkommen til at hive fat i mig på tlf 41 28 28 08 senere idag (Søndag) eller i løbet ugen. http://www.mikjaer-consulting.dk
Hvilke ting mangler du ved de CRM løsninger du har kigget på idag?
Personligt syntes jeg der er mange gode på markedet - både zoho (der arbejder super godt sammen med Google Apps hvis man anvender det) eller salesforce der dog ligger i den dyre ende af løsninger.
Du kan godt udvikle dit eget men jeg tænker bare at en stor del af den funktionalitet du skal bruge må være std i nogle af de eksisterende løsninger.
Du kan overveje hvilket system der opfylder flest af dine krav og så om du kan lave noget ekstra integration du kan bygge på "siden" der giver de sidste ting du mangler. Det har vi bla gjort i en virksomhed jeg er med i. Her anvender vi zoho og har lavet en løsning på siden der giver os de ekstra ting samt ligeledes integration til e-conomic. Blot en tanke.
God fornøjelse med projektet
Mvh. Jannik
Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!
Jeg har stået lidt i samme system, vi har længe anvendt Basecamp til at styre vores projekter, men det er jo ikke er CRM System.
Vi er endt med den helt simple løsning - Regneark, som vi så har lagt en mobil løsning oven på (via det produkt der hedder app-sheet) - det er ret banalt, og simpelt, giver os friheden til nemt at udvide løsningen, og gør at vi lige præcis kan dække det behov vi har - uden at skulle bruge kræfter og ressourcer på et "CRM-Projekt"
Du skal være velkommen til at slå på tråden, hvis du vil høre mere
Hvis du virkelig mener at jeres behov er så specielle, at de ikke er dækket af et standardsystem vil jeg alligevel vælge et standardsystem. Det er ulig meget nemmere at lave få ændringer/ tilføjelser i et eksisterende system, i stedet for at kode det hele fra bunden. Men det ville hjælpe at få at vide hvilke behov du har der ikke kan løses af et af de systemer du har kigget på.
Det handler i bund og grund om løsningen ved mange af disse systemer. Vi har rigtig mange ansatte og de skal alle sammen have adgang til informationerne i systemet. Det går hurtigt hen og bliver en meget for dyr løsning, hvis man skal betale op omkring de her 150 kr. pr. måned/bruger.
Vi har et koncept, hvor de ansatte får betaling for de opgaver de har været ude på, derfor er der også brug for forholdsvis mange ansatte, som er grunden til jeg tænker det vil være billigere i længden, at lave sit eget, i stedet for at skulle betale hver måned for hver medarbejder.
Det er selvfølgelig heller ikke helt billigt at få lavet sådan et system, men hvis man skal tænke langsigtet, vil det så være den bedste løsning eller hvad tænker i der?
Det drejer sig om virksomheden hjælperne.dk, hvor vi formidler kontakt mellem ældre og studerende. Hjælperne (de ansatte), som primært er studerende fra lokalområdet, hjælper så med opgaver i hjemmet hos de ældre indenfor rengøring, havearbejde og IT-hjælp.
På nuværende tidspunkt er der ca. 10 ansatte.
Ja 150 kr. er billigt for sådan et system, men i forhold til den situation vi står i, bliver det simpelthen for dyrt. Jeg helt med på, at det vil være lettere, at tag en allerede eksisterende løsning og ændre på den, end at starte helt fra bunden af.
Hvis jeg nu kontakter boxus omkring en special løsning, vil vi så skulle betale for den tid, de bruger for at lave denne løsning eller hvordan foregår det?