Jeg har haft problemer med at min bank - Jyske Bank - ikke havde det rette forbindelser til Nets til den nye erhvervskonto jeg har oprettet. De betød fx at min løn via Danløn ikke blev betalt.
Jeg ved ikke om det har noget med denne problemstilling at gøre, men du må ikke betale moms for tidligt. Gør du det vil det blive registreret som ikke betalt.
Inde på min "Skattekonto" på skat.dk, står der, at der er udbetalt moms til min nemkonto d. 31/8. Der er tale om et beløb på 4.290 kr.
Der er referencenummer på overførslen m.m., men den er ikke gået ind på min konto.
Det plejer at komme til tiden, og jeg betaler også til tiden.
Er der nogen, der har oplevet det samme? Og hvad er næste skridt?
Vh
Kepevi
Gør ud fra du skal ha købsmoms tilbage - siden du kan se det står som udbetalt og så er eneste tanke jeg kan ha, at du ikke har en bankkonto tilknyttet som NemKonto til dit CVR nummer.
Det kan du ved personlig virksomhed få til en personlig konto, hvis ellers din bank vil (den kan nægte og kræve erhvervskonto) - de knytter så dit CVR til en personlig konto som NemKonto og så kan pengene udbetales (og til et selskab er erhvervskonto jo krav men jeg gætter du er personlig virksomhed)
Tal med banken mandag og hør om de har tilknyttet dit CVR som nemKonto
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
John, dit svar lyder nok mere som det, der kan være galt for mig. Jeg undrer mig dog alligevel lidt, da jeg før har fået købsmoms tilbage uden problem.
Hvs det er fejlen (cvr knyttet til nemkonto), skal jeg så igen anmode om udbetalingen, eller sker der automatisk?
Jeg undrer mig dog alligevel lidt, da jeg før har fået købsmoms tilbage uden problem.
Hvs det er fejlen (cvr knyttet til nemkonto), skal jeg så igen anmode om udbetalingen, eller sker der automatisk?
det lyder jo mærkeligt hvis du har samme konto at det så ikke skulle virke lige her og nu hvis det virkede ved sidste moms - men det er bare at høre banken og så mener jeg faktisk pengene kommer automatisk af sig selv når kontoen kan se den peger på et nemKonto CVR nr -
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER