Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tagrendeopsætter - Hvordan øger jeg tilbud til kunde konverteringsrate?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Baggrundsviden:

Jeg er en del af en virksomhed, hvor vi lever af at sælge og sætte tagrender op for privatpersoner.

Problemstilling:

Vi vil meget gerne have flere kunder, som vi kan sætte tagrender op for. Langt størstedelen af kunderne kommer igennem vores hjemmeside. Vi har derfor også oftest følgende salgsflow:

1. Potentiel kunde besøger hjemmesiden og indhenter tilbud

2. Vi tager kontakt til kunden, og aftaler at komme forbi for at se kundens hus og give et tilbud. Tilbud/pris er meget afhængigt af hustypen, og det er derfor også nødvendigt, at vi først ser hustypen an.

3. Kunden tager stilling til tilbuddet og vender tilbage, hvis det har interesse.

Det er jo et forholdsvis simpelt forløb, men jeg synes desværre ikke, at vores konverteringsrate fra tilbudsgivning til salg er særlig høj. Vores konverteringsrate for besøg af hjemmeside til 'Indhentning af tilbud' ligger på ca. 3%, hvilket jeg anser for at være ganske fornuftigt.

Spørgsmålet er derfor, hvordan griber andre håndværkere problemstillingen an ift., at det er nødvendigt at give et tilbud, før I kan lukke et salg? Alle andre er selvfølgelig også velkommen til at komme med gode idéer.

Foreløbig er vores plan, at det tilbud vi fremsender til kunden, skal stå skarpere rent visuelt. Vi vil samtidig fremadrettet følge op på vores fremsendte tilbud efter 7 dage.

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du ikke skrive dit link til din hjemmeside så er det nemmere at hjælpe

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det kan du tro :)

www.alu-tagrenden.dk

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nede i venstre hjørne står der at man kan finde din side på facebook - er det meningen der skal stå sådan med med tekst? Det kunne gøres pænere. Under kontant info, vil jeg anbefale at skrive cvr nummer, da det er et godt tillidstegn. I den boks hvor man kan indhente tilbud, så vil jeg nok gøre den blå/lille farve unden om boksen lysere i farven.

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Tilmeldt 1. Oct 15
Indlæg ialt: 34
Fra  test Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt til at kunden måske har en urealistisk forventning til prisen. Måske ville det hjælpe at have en fast lav standard pris du kunne vise på nettet og som fik en masse konvertering. Og så have tillægsydelser (der også vises på nettet) for specielle hustyper eller ting på huset som giver problemer på den ene eller anden måde.

Gør et godt job i at forklare kunden hvad problemet er som retfærdiggør ekstra prisen når du er på besøg. Så har kunden en grund til at skulle betale det ekstra.

Tilmeldt 13. Jun 14
Indlæg ialt: 229
Fra  Jobberway Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du husket at sætte google anlytics og google webmaster tools op på din side?

Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk

Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jobberway

Mange tak for alle de gode inputs. Det er en fejl, at teksten ser sådan ud, og det er noget jeg er opmærksom på :)

Der er sat GA og alt andet op :)

Tilmeldt 4. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bytte

Det lyder som en rigtig god idé med et priseksempel. Det vil jeg helt sikkert gå videre med. Det kan muligvis også være med til at afhjælpe, at der bliver indhentet tilbud, der aldrig vil blive aktuelle :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)