Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Team marketing - faktisk ikke så tosset

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

For et år siden startede jeg som uafhængig distributør af Forever Living Products.

Jeg var meget skeptisk i starten og fik konstant smidt i hovedet at "det var jo sådan noget pyramidespil" og lignende andre kommentarer som jeg i dag kun kan konstatere er tydelige tegn på folks uvidenhed.
Der er foreksempel ingen der hidtil har kunnet give mig et konkret svar på hvad pyramide spil er.

Min opfattelse af pyramidespil er følgende:
1) det er som regel ulovligt
2) Der er penge involveret - mange penge - men ingen reelle produkter at sælge.
3) Der er ingen retur/fortrydelsesret.
4) Forretningsmetoderne er ugennemskuelige og umulige at danne sig et overblik over

Jeg mener seriøst, at hvis man skal arbejde med team marketing, så skal man da have et produkt at sælge og ikke kun jagte folks penge.
Produktet skal helst være af en unik og høj kvalitet. Det skal være et produkt som ikke kan købes i detailhandlen.

Jeg har på det sidste talt en del med andre distributører fra andre team marketing firmaer. Mange af dem fortæller at for at kunne få et forhandlerlicens, skal de i første omgang betale en formue. Derefter skal de så købe et bestemt varerlager og for lige og sætte prikken over i''et, så er der krav om hvor stor deres omsætning skal være pr. måned eller år.

Sådan er det ikke hos Forever Living Products. Her køber man en startpakke (som du tilmed kan få refunderet hvis du fortryder) og så bestemmer du selv hvor meget du vil arbejde, hvor mange penge du vil tjene og så længe. Her er ingen krav om omsætningens størrelse og hvor i landet du må have lov og sælge.
Tilgengæld, så er man aldrig helt alene om tingene. TEAM-marketing er hos Forever Living Products som navnet lyder; et team samarbejde. Du har din egen forretning, men uanset hvordan det går dig og hvad dine mål med forretningen er, så er du aldrig alene. Der er altid en upline/downline og trække på. Der er altid hjælp og hente uanset hvad problemet er.
Og så er der virkelig mange penge og tjene, for den der vil... For som med alle andre forretninger i verden, uanset om det er team marketing, detail, produktion osv. så kommer pengene aldrig trillende ind af døren ved at man sidder på sin flade r... Man skal selvfølgelig også yde.
Men hvor er det dog skønt, selv og kunne bestemme sine arbejdstider.
Jeg er selv studerende, mor og ægtefælle. Som studerende er kan det være tiltrængt med lidt ekstra til og supplere SU. Men jeg har ikke lyst til og sidde som kassedame i Bilka eller andre steder, som tager min tid fra familien og lektier.
Med Forever Living Products har jeg mulighed for at tjene penge når jeg har tid. Jeg tilpasser blot kalenderen, så skole, lektier, familie og job går op i en højre enhed.

nysgerrig???
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 02:34
Dato: 2/15/2006 11:54:04 PM
Forfatter:Forever Prentow
Der er foreksempel ingen der hidtil har kunnet give mig et konkret svar på hvad pyramide spil er.

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/mlm/

2. 1. Hvad er pyramidespil:
Pyramidespil er som udgangspunkt ikke spil i traditionel forstand, da muligheden for gevinst ikke bygger på tilfældigheder eller deltagernes dygtighed, men på antallet af deltagere, der efterhånden indtræder i pyramiden.

Ifølge lov om offentlige indsamlinger og pyramidespil, skal der ved pyramidespil forstås pyramidisk opbyggede arrangementer, hvor:

deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier
deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og
en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der efterhånden indtræder i arrangementet.
Der er altså tale om et arrangement, hvor der sker indskud af kapital, som bevæger sig fra bunden af pyramiden mod toppen, mens der ikke - eller kun i mindre omfang - skabes en omsætning fra salg af varer eller tjenesteydelser. Den vigtigste omsætning består således af salg af "forhandlerrettigheder" og fordeling af "medlemsbonus", og deltagerne opnår derfor først en økonomisk gevinst, når de hverver nye deltagere.

I teorien kan et sådant arrangement fortsætte i det uendelige. I praksis opstår der imidlertid altid på et tidspunkt rekrutteringsproblemer, hvorefter arrangementerne udtørrer med den konsekvens, at deltagerne i de sidste led mister deres indskud, som kan være meget store beløb.

Det anses kun for at være pyramidespil, når den økonomiske gevinst hovedsagelig stammer fra indskud fra nye deltagere. Udenfor falder altså de egentlige salgsorganisationer, der er pyramidisk opbygget, de såkaldte Multi Level Marketing virksomheder jf. nedenfor.

Afgrænsningen mellem Multi Level Marketing og pyramidespil beror på en konkret vurdering, men som tommelfingerregel kan man sige, at såfremt der ikke er et salg af reelle produkter, er der tale om et ulovligt pyramidespil.

Hvis man forsøger at omgå forbudet ved at camouflere sine medlemsindskud og/eller bonusser som fx et aktiespil, hvor der handles med "egne aktier", vil det efter omstændighederne være omfattet af loven, idet omsætningen så reelt stammer fra indskud og ikke salg af varer eller tjenesteydelser.

Så bliver det næsten ikke mere konkret
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:06
Jeg er ikke affilieret med selskabet Forever Living (Aloe Vera produkter) - men glæden var stor, da jeg med interesse fulgte indslaget om to Forever Living distributører i udsendelsen, "Sådan ligger landet" på DR1 forrige Søndag.

En fantastisk god reklame for Network Marketing branchen.

DR1 besøgte den største Forever Living distributør i Danmark, Kim Madsen, som velformulerende forklarede det helt basale i vores industri.

Og så fik forbrugerombudsmanden velfortjent ros (snedigt, Kim!).

Samtidig blev selskaberne, Tupperware, Nu-Skin - og så vidt jeg husker LR - omtalt positivt; Omtalt som eksempler på selskaber der i Danmark sælger produkter via Netværksdistribution.

Senere i udsendelse fulgte man en helt ny forhandler, der var igang med en produkt-aften med veninder og familie - flankeret af hendes sponsor, Kim. Den nye forhandler fik lejlighed til at fortælle seerne hvorfor hun havde valgt at blive forhandler. (Samtidig så vi hvordan hun på netop denne aften tjente lidt over 800 kroner på totalomsætning - UDEN at hverve eller rekruttere - men udelukkende det helt basale; nemlig at tjene ekstra penge til husholdningen ved at dele gode produkter; anbefale baseret på egne erfaringer).

Velfortjent ros til Forever Living - det var en alletiders udsendelse.
Et bevis på at medierne sagtens kan være flinke og objektive.

At "Sådan ligger landet" så ovenikøbet bliver genudsendt 3 gange er da helt i vinkel ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:49

Hej Lasse

Vi takker, bukker og skraber hos Forever Living for dit indlæg... Det er skønt at høre at programmet har givet positiv respons. Du er nemlig ikke den eneste.
Jeg blev meget glad da jeg læste din mail. Det var meget opløftende ikke kun og høre negative ting om team marketing.

Kim gjorde som alle andre gode sponsore gør... Tager med og hjælper den nye distributør, specielt i starten, men også fremover... det er netop det han får hans fede bonus for.
Og sådan er det for alle sponsorer i Forever Living. Og det er da en nem tjans og tjene lidt ekstra ved og tale med folk...

Og ja... det er jo netop det med at anbefale produkterne via egen erfaring der er kernen i vores koncept. Del dine erfaringer med andre. Og når nu produkter er af top kvalitet, så sælger de netop sig selv.

Mund til mund "reklame" er en af de allerbedste reklamer nogensinde....

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:56
Dato: 2/15/2006 11:54:04 PM Forfatter:Forever Prentow

For et år siden startede jeg som uafhængig distributør af Forever Living Products.

Jeg var meget skeptisk i starten og fik konstant smidt i hovedet at ''det var jo sådan noget pyramidespil'' og lignende andre kommentarer som jeg i dag kun kan konstatere er tydelige tegn på folks uvidenhed.
Min opfattelse af pyramidespil er følgende:
1) det er som regel ulovligt
2) Der er penge involveret - mange penge - men ingen reelle produkter at sælge.
3) Der er ingen retur/fortrydelsesret.
4) Forretningsmetoderne er ugennemskuelige og umulige at danne sig et overblik over

Hej Forever Prentov

Amino har vi faktisk haft flere diskutioner om pyramidespil og jeg vil mene, at disse er blevet diskuteret ret godt og grundigt igennem. Så jeg tror snarrere ikke, at du har kunne finde dem i mængden.
Som udgangspunkt i dit første indlæg vil jeg mene, at du godt kunne bruge lidt info om pyramidespil.

1) Pyramidespil er ALTID ulovlige. Ellers var definationen af disse ikke pyramidespil.
2) Der er oftest ingen egentlige produkter i et pyramidespil. MEN et pyramidespil kan sagtens have et produktsortiment og oftest for at dække deres lyssky forretning. - Der skal dér skeldnes imellem om produktomsætningen er det bærende element i forretningen eller noget andet (f.eks. nye medlemmer).
3) Fortrydelsesret...? Jeg mener ikke dette definerer hverken fra eller til. - Et veletableret firma vil typisk have en fortrydelsesret, men det kan et camoufleret pyramidespil egentlig også sagtens have.
Jeg vil ikke mene, at man med fortrydelsesretten kan påvise hverken fra eller til.
4) Omkring selve forretningsplanen, så er det jo egentlig svært at sige om denne er gennemskuelig eller ej. - Dvs. nogle mennesker vil end ikke kunne gennemskue en let gennemskuelig forretningsplan.  - For uanset hvad, så kræver selv en let gennemskuelig forretningsplan nogle evner, før man kan gennemskue den.
I grunden er det vigtigste at, man kan "se" hvor pengene kommer fra og til. Man skal ikke kunne finde nogle "huller", der efterlader store spørgsmålstegn omkring nogle af de kritiske formaliteter. MEN der vil aldrig helt være tale om, at den komplette forretningsmodel står åben og analyserbar for alle og enhver og ydermere at denne er gennemskuelig for alle og enhver der kigger på den.

Kort sagt, så skal der gå en rød tråd igennem det hele og de mest basale dele af forretningsplanen skal "give mening". - Når man sidder med f.eks. "bonusplanen", så vil de fleste kunne sætte et hypotetisk tilfælde op og regne ud; hvor meget får jeg, hvor meget får "de" og hvor meget får firmaet? Derefter det kritiske spørgsmål... kan det lade sig gøre rent matematisk? - Svaret skulle gerne være "ja".
I grunden er MLM i høj grad bygget på ren matematisk. Men udover matematikken, så er der også andre ting som man kan overveje og det er naturligvis selve produktsortimentet.

Mvh.

James
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)