Hej Aminoer, Jeg står foran at skulle ansøge om et lån fra banken til min virksomhed. Det er første gang - indtil nu har en kassekredit været tilstrækkeligt. Mit spørgsmål er hvad jeg skal have klar af materiale, budgetter osv. inden jeg booker et møde med min rådgiver? Hvad kommer han til at spørge om, hvad skal jeg have styr på etc. Tak for alle svar. Med venlig hilsen, Silas Majgaard |
Hej Silas
Noget af det jeg ville tage med ville være:
*Plan for afbetaling af lånet (hvor stor en ydelse vil i kunne lægge pr. måned)
*Balance for 2015 indtil videre (hvis i var oppe og køre i 2014 så også for 2014)
*Resultatopgørelse for 2015 indtil videre (hvis i var oppe og køre i 2014 så også der)
*Privatbudget (nok kun hvis det er en lille virksomhed)
*Information til hvad lånet skal bruges til - Heri også forklaring til hvorfor kassekredit ikke kan være nok (?)
*Budgetter (resultatopgørelsesbudget og balancebudget) for resten af 2015 (meh kun 2 måneder) og 2016. Gerne med begrundelse for hvorfor du tror det vil komme til at se sådan ud som du skriver i budgettet :-)
*Forretningsplan (Har de måske allerede fået da du skulle have kassekredit?)
Jeg ville nok forberede det i en tilbudsmappe som en præsentation, da jeg tror det giver lidt mere udtryk med at man har styr på tingene. altid godt med en rød tråd :-) Håber det kunne hjælpe lidt og vis jeg er på vildspor må nogle godt hakke ned på mig!