Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er denne parkerings-afgift falsk?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes bare det virker meget uprofessionelt og tænker det blot kan være en af beboerne? - Min bil kan godt ligne en firma bil, selvom den er privat og tænker at de derfor har set sig sure.

Parkerings-faciliteterne kan godt benyttes af gæster samt beboere og var på besøg hos en beboer. Har sågar selv boet der for 6 måneder siden.

Såfremt bøden er god nok, så betaler jeg naturligvis. Men betaler ikke, hvis en privat person har skrevet den, for at tjene lidt ekstra penge.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ikke skulle ha våben

Kære John,

Jeg giver dig helt ret! 

Dog må jeg også sige, at det jo er ganske godt, at der er en formalitet, der nu sikrer at våbnene bruges rigtigt, så der ikke går slyngelstat i private ejendomsadministrationer. 

Jeg har sågar hørt om folk, der er blevet pålagt op mod flere tusinde kroner i kontrolafgift hos private foreninger - og her må jeg dog, i kraft af den mindre overtrædelse en parkering mod et forbud er, tilkendegive en glæde over, at der nu er sket en regulering af kontrolgebyrer på private p-pladser - hvis ikke det klart fremgår af skiltningen, kan der ikke udstedes gebyrer

Så trådstarter kan, til trods for sin manglende respekt for parkeringsforbuddet på området, kræve gebyret annuleret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Cookie - John Hannover:
ikke skulle ha våben

Kære John,

Jeg giver dig helt ret! 

Dog må jeg også sige, at det jo er ganske godt, at der er en formalitet, der nu sikrer at våbnene bruges rigtigt, så der ikke går slyngelstat i private ejendomsadministrationer. 

Jeg har sågar hørt om folk, der er blevet pålagt op mod flere tusinde kroner i kontrolafgift hos private foreninger - og her må jeg dog, i kraft af den mindre overtrædelse en parkering mod et forbud er, tilkendegive en glæde over, at der nu er sket en regulering af kontrolgebyrer på private p-pladser - hvis ikke det klart fremgår af skiltningen, kan der ikke udstedes gebyrer. 

Så trådstarter kan, til trods for sin manglende respekt for parkeringsforbuddet på området, kræve gebyret annuleret. 

vi er slet ikke uenige - jeg protesterede bare mod den indstilling at det skulle være overvågningssamfund og et Danmark i vildt skred ud over grænserne -  og frygteligt at man kunne få betale ved at holde på områder med tydelig skiltning mod at man må - men jeg er - som jeg også skrev - enig i, at skiltet skal overholde reglerne ellers går det ikke. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er vel forholdsvist simpelt at undersøge hvorvidt det er en privatperson eller CEJ Ejendomsadministration der har udstedt gebyret? Tag telefonen og ring. :-)
At der ikke står OnePark, Europark etc. må være underordnet. Sedlen ser overskuelig og standadiseret ud, for mig at se.
Ring til det nummer der er opgivet eller fond CEJ Ejendomsadministration på nettet og giv dem et kald.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke opgivet noget telefonnummer, der er opgivet en email. Den email har jeg allerede skrevet til - der fik jeg blot at vide, at hun ikke havde noget med det at gøre.

Har talt med viceværten, som jeg kender fra da jeg tidligere boede der. Han sagde også, at han ikke har noget med det at gøre og holder sig helt fra den slags.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke informeret om, hvad der sker, hvis jeg ikke betaler. Altså ingen information om rykker-gebyrer eller lignende. Det må vel næsten betyde at jeg ligegyldigt hvad lige så godt kan tage chancen og lade være at betale, for der kommer vel ikke rykkergebyr på?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis der er tvivl om hvorvidt parkeringsbøden er ægte, ville jeg ikke betale den. På den måde ville potentiel svindel jo kunne lykkedes. 

Og hvis den e-mail du skriver til eller viceværden for ejendommen ikke anerkender bøden, hvorfor skulle du så? Herudover er den jo mangelfuld pga. alle de ting du allerede har nævnt, så der er ikke en stor risiko ved ikke at betale den. 

Man skal selvfølgelig betale en parkeringsbøde, hvis den er ægte. Men hvis det er en falsk bøde skal man naturligvis ikke.

Jeg ville skrive til e-mail adressen igen og skrive at du fordi hun selvfølgelig ikke kender til bøden, selvfølgelig derfor heller ikke betaler den. På den måde har du jo gjort insigelse og så er det jo dem der har bolden til at besvare den insigelse. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Michael Trolle:
Har talt med viceværten, som jeg kender fra da jeg tidligere boede der. Han sagde også, at han ikke har noget med det at gøre og holder sig helt fra den slags.

Hvorfor ikke bruge tiden på at kontakte CEJ direkte? Det er ikke landets mindste ejendomsadministrationsfirma.....

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

At der på den måde er rettet i årstal og beløb syntes jeg lugter af skidt og kanel.
Et hvilketsomhelst firma ville ikke "genbruge" gamle formularer.

Så for MIG, ligner det, at det er en beboer der forsøger at lege bøddel...


Men som de andre siger. Ring til ejendomsfirmaet og hør om de gør i den slags.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)