Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skræmmende portoforhøjelser - alternativ til PostDanmark?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste forleden at et almindeligt brev pr. 1. januar kommer til at koste 19 kr. i porto. Så tør jeg slet ikke at tænke på hvad et brev på 150 eller 300 gram vil løbe op i.

Vi sælger musik CD'er i en webshop. Langt de fleste ordrer er på 1 eller 2 stk., men flere forekommer ofte. Antallet svinger meget, men hvis vi nu siger 10 stk. om dagen i gennemsnit, så har vi da noget at diskutere ud fra.

Vort store problem er, at vi for nyligt - med brask og bram og rimelig god succes - lancerede gratis forsendelse for ordrer over 50 kroner. Det holder jo ikke, hvis portoen stiger fra de nuværende 30 kr. for en CD til 45 kr. eller andet.

Findes der andre måder at sende sådanne varer på, så vi ikke skal ydmyge os selv ved at afskaffe den gratis forsendelse igen, så kort efter at den er indført?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er først og fremmest A breve under 50 g der stiger - jeg mener det er meget lidt for f.eks. 100 kg og op til 250 g osv - ligesom B breve ikke stiger særligt

Om kunder vil vente på B - tja måske - men ellers er det jo alternativ - sikkerhed er hverken større eller mindre http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Priser/Breve-og-okonomibreve-1.pdf 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jep og er du Dinero Pro bruger får du endnu bedre priser hos Coolrunner.
Vi offentliggører samarbejdet en af dagene.

De bedste hilsner

Martin

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan købe portoen til under pålydende bla. hos mig. Hvis du vil frankere med ældre frimærker som ikke er selvklæbende får man 20% rabat på pålydende, nye selvklæbende frimærker sælges med 10% rabat.

Frimærkerne stammer fra ophørte frimærkesamlere hvor frimærkerne er mere værd som porto end som samle mærker.

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Jun 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor betale fuld porto? Du kan hos mig  købe porto med 10-25% rabat. Du kan f.eks. købe 200 frankeret kuverter med 8,- kr.  (= 1600,- + kurverter) til 1500,- kr.

se: http://www.net-frim.dk/shop/

Tilmeldt 14. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Du kunne også tænke i alternative baner-outsource lageret. Hos Eshop Logistics kan du formentlig se en besparelse i fragten, og så vil den derudover være leveret med GLS hvor kunden har mulighed for at tracke pakken. Eshop Logistics sender alle pakker der lander på din shop inden kl 18, samme dag! Blot en alternativ tanke til de stigende fragtpriser.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt vildt med PostDKs priser.

Jeg sender normalt altid mine pakker med GLS, men den anden dag havde jeg en hasteordre, hvorfor jeg var nødt til at bruge PostDK for første gang, da de havde senere indleveringstid på erhvervspakker.

Jeg købte 2 stk. pakkelabels til op til 5 kg. Disse var 10-20 kroner dyrere end dem jeg normalt køber hos GLS. To dage efter fik jeg så 2 stk. efterkrav á næsten 200 kr fra PostDK, idet PostDK beregner vægt udfra enten vægten eller volumen (det højeste værdi). Så ca. 8x så dyrt at sende mine pakker hos PostDK :)

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Både Pakkelabels.dk og Coolrunner.dk har gode priser på forsendelse.

/Kjeld

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)