Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amerikansk Green Card - Bo og arbejd i USA - DV Lottery

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne du tænke dig at bo og arbejde i USA? Så skulle du overveje at deltage i det amerikanske green card lotteri, som kører hvert år i oktober.

Der er netop åbnet op for entries for i år, og det vil være muligt at deltage frem til og med 3. november via dette linkhttps://www.dvlottery.state.gov/

Bemærk: Det er KUN dette link du skal bruge i alle forbindelser med lotteriet. Alle andre links er diverse services som tilbyder at hjælpe dig med at signe op mod betaling. Det er gratis at være med i lotteriet, og du betaler ikke noget før du rent faktisk har vundet og er igennem.

Jeg deltog selv i lotteriet i 2011, og vandt. Jeg fik mit green card i 2013, og er netop flyttet til New York hvor jeg nu bor og arbejder. Ja, chancerne er små, men det er gratis at være med, så går du med drømmen vil jeg klart anbefale dig at være med.

Processen er løst som følger:

1) Du signer op via ovenstående link. Følg processen, og angiv de oplysninger de ønsker. Du får herefter en lang nøgle som du skal bruge til at checke din status i lotteriet næste forår. SMID IKKE DENNE NØGLE VÆK!! DEN KAN IKKE GENSKABES PÅ NOGEN MÅDE, BETRAGT DEN SOM EN LOTTERISEDDEL!!

2) Fra 1. maj 2016 kan du via samme link checke din status ved at bruge nøglen. Der udtages i første gang 100.000 på verdensplan, som bliver bedt om at sende yderligere informationer ind. Er du blandt dem skal du samle disse informationer og sende dem til ambassaden i Kentucky. Herefter vil du - såfremt alt er som det skal være og afhængig af dit lotterinummer - blive indkaldt til en samtale på den amerikanske ambassade i Stockholm. Som tommelfingerregel, bliver du udtaget 1. maj og er dit lotterinummer < 50.000, så er du så godt som igennem.

3) Efter besøg på ambassaden hvor du efterlader dit pas, modtager du passet via post et par uger efter, med et amerikansk immigrationsvisum i. Dette er gyldigt i 1/2 år, hvilket giver dig 6 måneder til at immigrere (dvs. din første indrejse til USA skal være indenfor 6 måneder).

Held og lykke med det :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med dit green card!

Jeg deltog også engang i lotteriet, vandt desværre ikke, men endte her i USA alligevel ret tilfældigt Smile Nu skal jeg igang med at søge om amerikansk statsborgerskab.

Hvad laver du i New York?

Mvh Carsten

Fra New York, NY
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 255
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe ja, det er ret heldigt at jeg vinder i foerste hug, men nogle skal jo vinde :)

Jeg arbejder for et firma der hedder Semmle. Vi arbejder med Data Driven Software Engineering, og jeg er ude hos vores kunder (primaert stoere financielle institutioner), hvor jeg hjaelper med at implementere vores loesning og optimere vaerdien og udbyttet for kunderne.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende. Da jeg flyttede herover aftalte jeg med mig selv, at jeg minimum skulle bo her i 2 år. Det første år går med mange praktiske ting, at finde ud af hvordan ting fungerer, og komme ind i den nye livsstil. Det andet år er der hvor man virkelig finder ud af om man vil blive eller ej.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)