Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejer af IVS selskab samt en anden blog

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 74
Fra  Grumsen Development ApS Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

Jeg har fået oprettet mig et IVS selskab, hvor jeg tilbyder udvikling af hjemmesider, support til Apple produkter mm.

Sagen er den at jeg har en blog omkring Apple produkter, som har en AdSense indtjening. Jeg har haft siden i mange år efterhånden, og har altid dækket omkostningerne af min private økonomi.

Jeg har flg. 2 spørgsmål.

1. Kan jeg sådan uden videre bare begynde at betale for hosting af siden, via mit selskab? Det er jo ikke selskabet som står som ejer, men blot mig selv. Er der noget - Sådan helt formelt jeg skal være opmærksom på her? Jeg har planer om senere hen at begynde at reklamere mm. for mit selskab på bloggen.

2. Iht. ovenstående spørgsmål, kan jeg så 'bare' føre AdSense indtjeningen ind i virksomheden?

Ser frem til at høre fra jer :)!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58

nej du kan ikke føre noget du har i en personlig virksomhed med eller uden CVR ind i IVS - Der kan sagtens være en skattekonsekvens da det jo kan ha en personlig værdi som skal udløse person skat

Du kan ikke uden skatterisiko gøre som tænkt uden evt at få beregnet goodwill

Du skal altid ha helt rene og klare forskellige aftaler og kan ikke forære selskabet noget og heller ikke få noget foræret

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:14

Du må gøre op med digselv om bloggen skal være en del af din virksomhed eller ej.

Jeg er enig med John hvis din blog giver fast overskud. Hvis bloggen samlet set ikke giver overskud vil jeg bare skifte ejer fra dig til dit IVS uden videre. Ved at gøre det undgår du evt. diskussion med SKAT om der er tale om ulovligt aktionærlån, udbytte eller løn, når dit IVS betaler for noget du selv ejer personligt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 74
Fra  Grumsen Development ApS Skrevet kl. 11:40

Tak for svar.

Det er ikke noget jeg har i en personlig virksomhed, det er bare en side jeg har haft de sidste 5 år, som ligeså stille er blevet større og større.

Men sådan helt formelt - Hvordan skal det så gøres?

Skal jeg sælge siden til mig selv?? Det virker bare underligt, fordi så skal jeg betale SKAT af mine egne penge eller hvordan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46

Grumme:

Det er ikke noget jeg har i en personlig virksomhed, det er bare en side jeg har haft de sidste 5 år, som ligeså stille er blevet større og større.

Men sådan helt formelt - Hvordan skal det så gøres?

Skal jeg sælge siden til mig selv?? Det virker bare underligt, fordi så skal jeg betale SKAT af mine egne penge eller hvordan?

sådan helt formelt ja  og ja det vil i princip udløse skat - og årsagen er at du har tjent penge ved at skabe en værdi på noget som du har drevet for at skabe indtægt som du mener er forretningsmæssig (og derfor vil ha ind i dit IVS) så formelt set ja - værdier skal sælges ind til den værdi de har - f.eks hvis den giver 20.000 kr om året med begrænset indsats - og du jo så også skulle opgive fortjenesten til skat som person tidl.)  kan den ha en værdi - . Det er noget du må gøre op med dig selv vil jeg mene her :) 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:04

Dit IVS køber jo en forventet indtægt og kan udgiftsføre købssummen. Du sælger aktiviteten og skal derfor beskattes. Jeg vil mene, at de udgifter, du personligt har haft"på det seneste" kan trækkes fra. Og som det er sagt, skal du også ændre "ejer" på aktiviteterne, som skal flyttes. Hvis det drejer sig om mange penge, så få en revisor ind over.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)