Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til betaling af fragt

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:

Jeg tænker bare 20% er alt for meget da der også er varer til 5000-6000kr jeg regner med at de varer som bliver sendt ind kommer til at koste 2000-7000Kr så det er en udfordring jeg står med :) men tak for de gode råd hvis i kommer på en anden idemå i meget gerne sige til

Det kommer jo meget an på hvad alternativ folk har til at sælge deres varer og hvilke varer det er. Auktionshuse tager jo typisk min. 500 kr + 15-20% i gebyr. Der vil vel også være varer som selvom du tager billeder osv. som aldrig bliver solgt. Der har du så en omkostning i forbindelse med at sende tilbage til kunden osv.  Hvis vi antog at du skulle sælge en varer til 5000 kr.

Så ville der i første omgang forsvinde 150 kr. til fragt ind til dig, da det skal sendes som værdi eller du skal have mulighed for at dække tab ved varer der forsvinder. Varen skal derefter fotograferes, der skal laves beskriver osv. Det "koster" nok 200 kr. i håndtering. Så skal varen annonceres. Det sætter vi til 8% af varens værdi (400 kr.). Så skal du også håndtere betalingen, der går nok også 1,5% (75 kr.) sidst men ikke mindst så kommer der 150 kr. på at pakke og lever varen ud til kunden.

Det giver samlet set omkostninger på 975 kr. dertil kommer så alle de faste udgifter du vil have til lokale, telefon osv.

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)