Jeg vil lige hører for at være 100% sikker at på nettet er der også 14 dages fuld returret? eller?
Så har jeg en kunde der har lavet en ordre på lige knap 8000,- for omkring en uge siden, vedkommende har bestalt. Ligeledes har jeg bestilt og betalt ved leveradøren..!? Er det så bare badlock for mig ? eller er der nogle rettigheder for mig..?!
Nu skriver du ikke om din kunde har fortrudt, men som udgangspunkt har du som erhvervsdrivende ikke samme beskyttelse som din kunde har hos dig. Med mindre du har en specifik aftale med din leverandør, så har du ikke fortrydelsesret på din del af handlen.
Der er altid 14 dages fortrydelsesret på handler via nettet, når vi snakker b2c.
Desværre har kunden som du skriver 14 dages fuld retur ret. De kan gøre brug af den ved at afvise modtagelse af pakken, ved at ringe, mail eller blot returnere den. Det hedder sig at varen skal returneres i væsentlig samme stand og omfang/mængde. Så hvis kunden har åbnet pakken kigget på indholdet og besluttet at det ikke var den rigtige farve eller hvad det nu måtte være, så er han hun desværre i sin fulde ret, og der er intet du kan gøre ved det andet end smile og være glad :o(
Jeg syntes det er vældigt at man gerne vil beskytte kunderne, men i deres iver for at gøre dette har man vist glemt de mindre virksomheder der levere.