Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælger du over Amazon?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en milliard spørgsmål omkring Amazon.

1. Skal man have et CVR nummer i Danmark eller USA hvis man vil sælge udelukkende på Amazon?

2. Hvilken bank bruger i til at tilknytte Amazon (de tilbyder ikke nogle banker jeg kender)?

3. Hvis produkterne bliver sendt direkte fra kina til Amazons lager skal jeg så stadig betale for moms og skat hvis jeg har dansk CVR nr?

Jeg tror jeg starter med disse 3 og ser om der overhovedet er nogle der kan svare på dem :) Hvis jeg har udladet vigtig information, så må i endelig gerne spørge. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36

1 hvis du driver forretningen fra DK så skal du har dansk CVR - Det vil i øvrigt ikke være så let at få USA firma

2 Mener faktisk det er lidt et problem - håber andre kan hjælpe dig - men har før hørt noget om, at de ikke kan køre via dansk bank - Det lyder dog mærkeligt i mine ører

3 - så skal modtager fortolde varen og klare den del af betalingen inkl. USA afgifter der kan være - Du skal fakturere ham fra DK - og det er uden moms til en modtager i USA - du skal beskattes af overskud her i DK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:39

Cookie - John Hannover:
3 - så skal modtager fortolde varen og klare den del af betalingen inkl. USA afgifter der kan være - Du skal fakturere ham fra DK - og det er uden moms til en modtager i USA - du skal beskattes af overskud her i DK

Træk lige i håndbremsen her!

Taler vi Amazon US udelukkende eller UK?

Hvis du er rigtig seriøs vedr. Amazon, så brug 10.000 kr og stift et selskab i UK, med bank konto her. Det gør alt meget nemmere, plus at du ligner alle de andre Amazon'er :-) 

Jeg har selv solgt lidt der, ikke så sindsygt meget men var vildt nemt med et engelsk selskab. Tror det var under 10 klik - og så kunne jeg tilføje produkter. 

Jeg bruger Barclays UK. 

Tilmeldt 6. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:43

Tusind tak for svaret! :) 

Du siger jeg skal beskattes af overskud i danmark. hvis jeg i stedet tager det overskud og skyder dét ind i virksomheden for at øge kapitalen skal der så stadig betales skat af det? regner ikke med at skulle betale mig selv i opstartsfasen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05

ja du betaler skat af dit overskud - hvad du selv hæver eller ikke er ligemeget. Se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html om skat i personlig virksomhed

Man kan bruge VSO men det er meget vanskeligere og kræver ofte revisor og giver mest mening ved topskat eller su problemer http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

Køb evt min e-bog om personlig virksomhed. Den svarer på rigtigt meget, også om skat, moms og alt muligt vigtigt i let læst form - diu kan se indholdsfortegnelse inden køb her - den tror jeg vil være vigtig for dig http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)