Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

handelsbanken kan ikke fortælle mig hvad det betyder når de bare hæver renten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg har alm kreditforeninglån i handelsbanken flex renter, og da vi lavede lånet fik vi en udskrift med afdrag i hele lånets betalingstid, det samme på et mindre bolig lån, og nu hvor de har hævet enten vil jeg jo gene vide om vores hus stadig er betalt efter 22 år som i starten, men han har bare sagt kig på betalings sevice oversigten, men der kan jeg jo bare se hvad jeg skylder.

kan det være rigtig de kan gemme disse oplysninger, for når vi laver noget om ved vores budget eller i firmaet skal de vide alt.

jeg vil bare gerne vide hvis de hæver renten bare 0,10% hvad betyder det for os er det så 23 år istedetfor 22 år for vi betaler en fast mdr. afdrag og renter, så det må jo betyde noget på afdragstiden,

syntes simpelthen Handelsbanken er nogle af de mest trælse banker at have med at gøre både privat og ehvev

hvad er jeres erfaringer

hilsen

thomas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:
syntes simpelthen Handelsbanken er nogle af de mest trælse banker at have med at gøre både privat og ehvev

Hvorfor dælen skrifter du så ikke bank?

Har du et fast afdrag vil en forhøjelse af renten naturligvis føre til en længere afdragstid. Det  burde da ikke være noget problem for banken at oplyse hvad afdragstiden vil blive forlænget med.

 

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

nej det er jo det jeg mener med at det kan ikke være så svært, tror bare banken gerne vil skjule det for det kan jo være det betyder flere elle mange år for os, og det er jo ret vigtig

thomas

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

og tro mig vi vil også gerne skifte bank, men ikke let som lille selvstændig, har du nogle gode forslag da

thomas

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:
for vi betaler en fast mdr. afdrag og renter, så det må jo betyde noget på afdragstiden

En rentestigning ændrer vel ikke på løbetiden, men giver vel i stedet en højere ydelse, da denne består af et fast afdrag + variabel rente.

[tilføjelse]

Læste lige der er to slags flexlån, så glem ovenstående. Smile

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

vi betaler fast hver mdr. men renten er steget lidt over det sidste år og vil derfor gerne vide havd det betyder på afdrags tiden

thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:

hejsa

nej det er jo det jeg mener med at det kan ikke være så svært, tror bare banken gerne vil skjule det for det kan jo være det betyder flere elle mange år for os, og det er jo ret vigtig

thomas

de har muligvis ikke en mulighed for at sige forlængelsen - som jo også kun er hvis man stoppede verden idag - der vil ske løbende ændringer  så det de kan er nu nok ofte bare, at forklare mekanismen og MÅSKE gi et billede af lige her og nu - som bare ikke er noget værd, for det er anderledes i morgen - og kræver faktisk en del beregninger. De skal dog kunne gi en indikation

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:
men ikke let som lille selvstændig, har du nogle gode forslag da

 

Gør det nu ikke svære end det er, da bankerne er interesseret  i kunder der låner penge. En mulighed kunne være Nykredit. 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også flexlån i Handelsbanken med fast ydelse med kvartårlig refinanciering. Renten følger CIBOR renten. Når renten stiger forlænges løbetiden, da afdragsdelen af ydelsen bliver mindre.

Den afviklingstabel du får udleveret ved hjemtagelse af lånet er under forudsætning at renten ikke ændrer sig under lånets løbetid (hvilket nok aldrig sker), men da banken jo umuligt kan forudsige renteudvkingen er det deres bedste bud. Du kan til enhver tid bede banken om en ny afviklingstabel.

Jeg er i øvrigt rigtig glad for Handelsbanken.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)