Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge små, unikke, håndlavede træmøbler via webshop?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Min far og jeg har en lille "hobby virksomhed" hvor vi producerer nogle unikke små runde sofaborde (cirka 40-45 cm i diameter), skærebrætter mm.

Jeg overvejer at lave en hjemmeside med et webshop modul. Men jeg kender ikke købsadfærden, så jeg ved ikke om folk kan finde på at bestille et sådan unikt bord direkte fra en webshop. En anden mulighed er, at lave en hjemmeside med billeder af produkterne, hvor så kunder kan kontakte og bestille via email. 

Jeg søger derfor nogle der har viden/erfaring indenfor dette emne? :-)

Jeg kan evt. sende billeder af bordene hvis det vil hjælpe.

Mvh. Aske

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Aug 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Askevigen

Jeg vil først spørge dig hvilken pris på de forskellige produkter har.. For at kunne svare på dit spørgsmål, vil jeg nemlig gerne vide hvordan din fars produkter skal positioneres. Skal jeres produkter opfattes som noget meget unikt til en høj pris, eller skal det opfattes som standard produkt til en fornuftig pris. 

Hvis det er unikke produkter til en forholdvis høj pris, så vil jeg mene at du skal lave en hjemmeside med en masse billeder af produkter. Evt i 720 dpi. (Høj opløsning) Jeg synes dog du skal lave en webshop i din nye hjemmeside. Der skal stå priser på produkterne og muligheden for at ligge en vare i indkøbskurven. Hvis det er for svært for dig at lave din fars hjemmeside alene med en webshop, vil jeg som start rådgive dig til at informere dine besøgende med kontaktinformationer (email og telefon nummer)

Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hrbakic.

Mange tak for dit hurtige svar! :-)

Priserne ligger nok på omkring 900-1000 kr for det runde sofa/café bord. 

Produkterne er unikke på den måde, at der aldrig kommer til at være to borde der ser 100 procent ens ud, da vi lader træets udforminger stå naturligt frem.

Mvh. Aske

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Go for it!

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Aug 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du pt ikke ved hvor du skal købe dit domænenavn, så vil jeg anbefale dig at besøge denne hjemmeside: www.unoeuro.com . Der medfølger domænenavn og adgang til at benytte sig af Wordpress til en forholdsvis billig pris - det er meget nemt og lige til. Du skal blot klikke på one-click-installation. Evt søg på youtube, der er en hel guide hvordan man skal komme igang :-) 

God arbejdslyst ;) 

Tilmeldt 11. Sep 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aske,

Det lyder som en rigtig spændende ide.

Hvis omkostningerne skal holdes nede, vil jeg nok anbefale et wordpress site hvor i så installere et webshop modul fx. WooCommerce. Så kan I i hvert falde komme i gang for et relativt lille budget.

Håber det lykkes for jer.

- Kristoffer

På jagt efter en nem og billig webshop? Klik her

Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen og opbakningen alle sammen! :-)

Min plan er også at lave hjemmesiden i wordpress, hvilket jeg har en smule kendskab til. 

Mvh. Aske 

Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej du er velkommen til stille spørgsmål til mig. Jeg har et par sider kørende i woocommerce (wordpress) og laver også selv produkter som jeg sælger. Så jeg kender til både teknikken og problemerne med at slå igennem med et eget produceret produkt. Jeg er ovenikøbet ikke webudvilker som vil sælge dig noget
Hilsen

Lars (lsn@monbjergpil.dk)

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aske

Jeg synes det lyder som et rigtigt hyggeligt projekt du har med din far. I første omgang kan I jo måske nøjes med at lave en hjemmeside/digitalt katalog, hvor I viser jeres produkter. Herefter kan man jo eventuelt skrive en email til jer, hvis man vil bestille noget. Men jeg ville måske (også) satse på, at sælge disse ting til specielle boligbutikker rundt om i landet - så det er vigtigt, at I arbejder på at tage nogle lækre billeder og opstillinger, så boligindretningsmennesker kan blive inspireret. Al held og lykke Smile

Og til Lars Svane: Det er en fin butik du har der med mange ting. Jeg kan godt lide dine køleskabsmagnet-sten! Dem kunne jeg godt se for mig i et boligblad. Du skulle simpelthen tage nogle rigtigt fine billeder og lave noget salgsmateriale til bolig- og livsstilsbutikker, som så kan købe dem af dig og sælge dem videre Smile

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Mange tak for din ros. Skal også have et bedre kamera og mere omhu.

Siden sælger ganske godt, men at gå ud som forhandler er desværre ikke muligt her i Danmark. Magneterne er ret dyre (1 kr.) og det tager 5 uger at slibe 2 kilo sten. Med bedre udstyr kunne det gøres hurtigere og billigere. Men hvis bolighuse skal gange med 3 for at finde prisen så tror jeg ikke at det er muligt at lave sådan en produktion her i landet.

Et tons polerede sten fra kina koster 50 dollar. Det er lidt svært at hamle op med.

Men mine sten er danske og det er de selvfølgelig ikke dem fra Kina. Et firma jeg kender sendte 5 tons danske sten til Kina og fik de fineste polerede sten tilbage efter et halvt år. Det er også en mulighed.

Det jeg i stedet får meget ros for er min forsendelse. Der er intet bobleplast eller plastiktape hos mig. Mine varer bliver pakket i papirsposer, fyld er af træuld og kuverten er af genbrugs kraftpapir. Ved større forsendelser er det en kasse af genbrugspap. Alt mt tape er papirtape.

Min emballage er god mod naturen og går hurtig ind i kredsløbet igen. Det er også perfekt til at tænde bålet eller brændeovnen med. Ingen plastik suppe fra min virksomhed.

Det bedste er faktisk at mine emballage omkostninger er ca. det halve af hvad bobleplast koster. Selve pakningen er også hurtig, træuld kommer presset på en europa palle i to meters højde. Så er det bare at puffe træulden i et tyndt lag, lægge varene på, vende og et nyt træuldslag. Tape rundt om og i kuverten. Det tager 2-3 minutter pr. ordre.

Hvis der er noget som vil gøre deres webbutik plastikfri giver jeg gerne råd og henvisninger om hvor emballagen købes. Det er faktisk ikke ret dyrt :-)

Hilsen
Lars Svane

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)