Hej Jeg har registretet mig som erhverv, hvor jeg vil sælge IT-konsulent ydelser, jeg er ikke moms registreret da ikke forventer at at komme over 50000 om året at det er som bi beskæftigelse ved siden at min fuldtids stilling. men jeg har nogle spørgsmål jeg mangler at få svar på 1. når jeg nu ikke er moms registreret skal jeg så opkræve moms for de timer jeg fakturere ? til private og mindre virksomheder ? 2. hvis jeg vil trække nogle penge ud til mig selv. skal det så opgives på min selv angivelse som B indkomst ? 3. er det nok i forhold til skat at jeg opgiver når år er slut hvad jeg har omsat for eller skal det opgives ved årets begyndelse hvad jeg forventer at omsætte for, og hvordan skal jeg give oplysningerne til skat? |
Hvis du ikke er momsreg. skal du ikke opkræve moms.
Du betaler skat af overskuddet. Virksomhedsskatteordningen kan anvendes og der kan opspares til lavere skat hvis du ikke trækker penge ud.
Du kan ændre din forskudsopgørelse mht. dit forventede overskud og derved løbende betale skatten heraf. Du kan også indbetale frivilligt sidst på året.
Ellers vil jeg tro at du kunne have god brug af at kontakte en revisor, der kan rådgive lidt hvis du er på bar bund. Det kan være gode penge givet ud.