Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af timeløn og kørsel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg arbejder som konsulent og hidtil har jeg uden problemer kunne fakturere timeløn fra jeg kører hjemmefra til jeg er hjemme igen plus jeg har tager 3,70 kr. pr. kørte kilometer. 

Nu har jeg en kunde som klager over at jeg jo ikke har udført arbejde for hende under kørsel og at jeg kun burde få kørselspenge.

Jeg mener jo modsat at jeg måske ikke udfører arbejde for kunden under kørslen, men at kørslen forhindrer mig i at udfører andet timearbejde, hvilket der kun er kunden til at betale for. Kilometerpengene er efter min mening jo til driften af bilen og ikke nogen løn i sig selv.

Jeg er klar over at der nok ikke er nogle regler for dette og er noget man forhandler med kunden, men jeg er bare interesseret i at høre, hvad I kære Amino'er har af erfaringer og hvad I gør overfor jeres kunder?

Venlig hilsen

Morten Refsgaard

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg plejer kun at tage timeløn for min faktiske arbejdstid hos kunden og selvfølgelig kørsel oveni. Jeg har så sat min timeløn efter at jeg på grund af kørsel, ikke er i stand til at fakturere 37 timers arbejdsløn i ugen. Altså, på grund af kørsel, kan jeg ikke "arbejde" 37 timer på timeløn, det har jeg så taget højden for i min timeløn. Hvordan andre gør det, ved jeg ikke. Men jeg tænkte at folk nok ville undre sig over at både skulle betale kørsel og timeløn, samtidig.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :