Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura over SMS?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Fra  Ieza Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det juridisk muligt/lovligt at udstede en faktura med alle nødvendige oplysninger over SMS? I regnskabet kan en kunde måske så henvise til SMSen som bilag/dokumentation? På skats hjemmeside står der at en faktura skal indeholde de nødvendige oplysninger som CVR-nummer, moms, osv. men kan udstedes på enten papir eller i HVILKET SOM HELST ELEKTRONISK FORMAT.

Jeg spørger ikke om det ville være en god idé at sende faktura over SMS da jeg er godt klar over at mange af jer erhvervsdrivende ville det måske være uacceptabelt eller underligt at modtage en faktura over SMS i stedet for mail, men mine kunder er 99 % privatkunder med et gennemsnitskøb på ca 300 kr, og jeg synes det ville være bedre for den målgruppe, at der tikker en fuld faktura ind på mobilen efter de har betalt med kreditkort over nettet, også selvom en lille procentdel i ny og næ er en erhvervsdrivende som er kande.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 15:44

Send den som PDF til deres mail

Jeg sletter mine SMS jævnligt og det tror Jef sgu mange gør.

Tilmeldt 22. Aug 15
Fra  Ieza Skrevet kl. 00:49

Hvis man sletter sin faktura man lige har fået over SMS i samme sekund som man klikkede "Betal" inde i netbutikken, har man nok heller ikke brug for den.

Jeg vil gerne køre mere og mere af min kommunikation over på SMS, både på grund af den elendige sikkerhed mails har, da afsenderen kan være en hvilken som helst svindler, og fordi i forhold til mails, er SMS en mere "intim"/mere nærværende måde at kommunikere på, som psykologisk gør at du meget bedre husker en sms end du husker én blandt 1000 mails. Ergo du har firmaet bedre lagret i hjernen end hvis du kommunikerede over mail = mersalg.

Også det at du på en måde har startet en slags indirekte dialog, ved at sende en faktura over sms gør at kunderne har større incitament til at besvare SMSen med evt. kommentarer, ris, ros eller spørgsmål.

Ved at have et tydelig 4-cifret SMS nummer på hjemmesiden gør også at SMSen bliver et slags brand for hjemmesiden, der gør at man altid kender nummeret i hovedet hvis man vil skrive til virksomheden.

Jeg er sikker på at de fleste af Ekstra Bladets læsere kender EBs SMS numre til at kontakte EB, hvilket gør at EB får masser af værdifulde henvendelser osv...

Tilmeldt 22. Aug 15
Fra  Ieza Skrevet kl. 00:51

Men jeg fik stadig ikke besvaret om det er muligt/lovligt at sende fakturaer over SMS. Det går jeg ud fra det er?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 01:10

Hej Leza,

Du har så evig ret mht. sms det er bare et medie der er totalt overset,
selvom det typisk har en effektivitetsgrad et sted mellem 20%-30% mere i forhold til E-mail.

Zip it!

Takket være SmartPhones & tablets :) 

Jeg kan ikke se der skulle være noget i vejen for det, idet jeg må gå ud fra at de 
kunder som selvfølgelig har købt af dig, har givet dig sine oplysninger, de har evt. 
givet dig permission til at også modtage service informationer fra dig, og hvad sikkerheden angår,
er den jo bedre end E-mail.

Du kan evt. også bede om at de skal indtaste en kode for at bekræfte ved deres tilmelding, 1. gang
og ligesådan at såfremt de skifter nummer eller ikke længere ønsker at modtage det på en SMS,
at de har mulighed for på en forholdsvis nem måde, at afmelde sig igen.

Og mht. .pdf kan du jo bare lave et ClickToAction link i smsén, som peger hen på en .pdf dokument,
hvis du finder dette nødvendigt, mulighederne er mange.

Håber du kan bruge svarene.
God fornøjelse med at pleje dine kunder, bare endnu mere effektivt.

Mvh. Per

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:51

Ieza (www.ieza.dk):

Men jeg fik stadig ikke besvaret om det er muligt/lovligt at sende fakturaer over SMS. Det går jeg ud fra det er?

Ja, det må du gerne. Der er intet juridisk som forhindrer dig i at sende en faktura pr. sms.

Der er dog et par småting du skal iagttage, du skal overholde fakturakravene i momsbekendtgørelsens kapitel 12 og jeg ved ikke om alle mobiltelefoner er i stand til at modtage den mængde tegn der skal til (Der findes jo nok stadig en del ældre mobiltelefoner som stadig er i brug).

Derudover skal du også tænke på bogføringsloven, om dine kunder sletter deres sms'er er ikke så vigtigt, det må være deres problem. Men du skal selv opbevare kopi'er af fakturaerne til dit bogholderi, så du skal nok på en eller måde finde ud af hvordan du kan eksportere til opbevaring (nu ved jeg ikke hvorfra du selv sender sms'en så måske er det ikke et problem). 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:37

Ud over, at jeg som kunde ikke ville være glad for at ha faktuaer liggende i SMS - hvis jeg efter 1 år skulle reklamere - jeg vil ha PDF eller anden form på e.mail - eller papir - og så Jespers korrekt problemstilling, om alle mobil telefoner kan modtage korrekt antal tegn og vise læseligt - så er det lovligt nok - kravene til faktura er her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/faktura-krav-til-faktura.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)