Det er fint at argumentere for, at Uber er ulovligt. Men hvis lov, regler og forpligtelser er et argument, så skal forudsætningen om, at taxabranchen selv er ufejlbarlig være mødt.
Jeg kørte taxa i et år i forbindelse med opstart, og har derfor lidt indsigt.
De første 3 måneder jeg kørte, altså fra start, havde jeg i snit 30.000 DKK i løn. (løndsedler som dokumentation)
Da jeg lærte spillereglerne, blev lønnen højere.
Fx kunne du udvise en god kundeservice, og få "lommekunder" der ringede direkte til dig. Da jeg tog billedet var den kun på 524 DKK, men den endte i knap 1100 DKK før kunden var kørt hjem. Mens holdte og ventede, læste Permission Marketing af Seth Godin. :)

Jo flere lommekunder du fik, jo mere kontinurlig kørsel fik du. Potentialet er knap 1000 DKK indkørt i timen når der er motorvej, eller hvis chaufføren er ligeglad med sit kort. - sidst nævnte er naturligvis utænkeligt, der er næppe nogen af jer der er blevet overhalet af en taxa.

Potentialet er naturligvis lavere. Som minimum tjente jeg 200 DKK i timen, og på gode fredag eller lørdage omkring 300 DKK i timen.
Bemærk min minimum løn på 200 DKK opnåede jeg ved, at bruge de mange ufrivilige pauser fornuftigt. Jeg læste til handelssøkonom da jeg startede, og når jeg holdte stille, læste jeg eller dikterede mine opgaver ind på min ipad. Det betød naturligvis, at nogle aftener fik jeg læst en masse, og andre fik jeg læst en masse.

Men grunden til at lommekunder er imod loven, og grunden til at taxabranchen er beskyttet, er fordi alle borgere skal kunne få en taxa på ligefod med hinanden. Det sker bare ikke!
Det er en selvfølge, at hvis du kører dine egne kunder, fravælger du andre. Men turer der vurdere mindre attractive vælges fra for ture der er mere attraktive.
Turen nedenfor blev syltet i over en time.

Jeg har meget mere dokumention, men jeg skriver et indlæg om, hvorfor du bør køre taxa, hvis du vil starte noget selv, uden at være afhængig af bank og investorer.