Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IndustriBasen.dk i magasinet iværksætteren

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik vi en lille omtale af IndustriBasen.dk i magasinet iværksætteren som iøvrigt er et udemærket blad for os iværksættere.

På side 6 kan man læse lidt om konceptet og ideen.

Vi har fået lidt henvendelser for forhandlere der har set os i bladet som ønsker at reklamere på siden. Så lidt har vi da fået ud af det.

For jer der ikke holder iværksætteren kan jeg fortælle at jeg blev spurgt af en journalist om hvordan jeg kom på ideen.

Denne tekst er fra bladet:

Jeg fik idéen på et tidspunkt, hvor jeg pendlede i tog mellem Odense og Slagelse. Jeg sad og kiggede på alle de landbrug, der lå på strækningen, og kom til at tænke over, hvordan de sælger og køber deres maskiner.”

Sådan fortæller Morten Bjørnstrøm, der er manden bag hjemmesiden IndustriBasen.dk, hvor industrivirksomheder og privatpersoner kan købe, sælge og udleje maskiner og tilbehør inden for industrien. Det er gratis at oprette annoncer, ligesom det er gratis at få kontaktoplysninger på en annonce, man er interesseret i. Siden er nemlig finansieret af forhandlere, leasingvirksomheder, forsikringsselskaber og banker, som reklamerer på siden.

“Der findes lignende sider, som ikke er gratis. Men det er meget lettere at få virksomheder til at oprette annoncer, når det er gratis. Før jeg lavede hjemmesiden, sendte jeg emails rundt til 25 virksomheder, for at finde ud af, om det var relevant. Jeg fik meget positiv feedback”, fortæller Morten Bjørnstrøm.

Det har været omkostningsfyldt at starte hjemmesiden op, men den er begyndt at give overskud. I dag er mere end 60 danske virksomheder oprettet og tallet stiger støt. 

“Jeg kan ikke leve af siden endnu. Men det er selvfølgelig planen, at jeg kommer til at gøre det”, siger Morten Bjørnstrøm.

Ps. jeg har fået lov til at skrive det her på Amino.

mvh

Morten

www.IndustriBasen.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Stort tillykke med den positive omtale.

Er sikker på industribasen nok skal blive en kæmpe succes.

Held & lykke

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)