Jeg lukker mit ApS ved udgang af året (som også er regnskabsåret). Jeg har på studieture betalt et par tusind euro moms i Tyskland og Østrig, som jeg plejer at hente hjem. Men pengene kommer jo først efter nytår. Hvad kan jeg gøre for at få pengene i hånden? Venlig hilsen Søren |
Kender ikke svaret Normal moms ville man jo bare bogføre også selv om der skulle komme moms retur i det nye år efter lukningen - og kontoen ville man så skulle ha i live til pengene - men da de jo ikke som sådan er drift påvirker de ikke skat og så måtte man jo formentlig vente med at kunne få provenuet som aktieindkomst - til der likvidt var plads til det- Jeg ved ikke om en revisor ville bogføre den forventede refusion helt enkelt ved at bogføre omkostningen uden moms under omk. kontoen og så en ny momskonto - momsref. udland - for derved at ha regnskab færdigt. Jeg ved ikke om beløbet kan siges sikkert nok til det -det burde det vel, bortset fra valutakurs, hvis det er noget man er stensikker at få refussion på
Har du ikke en revisor du kan tage ind over lukningen - og har du bestemt hvordan du lukker?
vh John Hannover