Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af tilbageført moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg håber, nogen kan hjælpe med mit spørgsmål. Jeg har netop startet en virksomhed (ApS), hvor jeg eksporterer danske produkter til Kina. Jeg køber produktet i Danmark og sælger det momsfrit til virksomheder og private i Kina. I den forbindelse får jeg jo refunderet købsmomsen, som faktisk udgår hovedparten af virksomhedens overskud.

Mit spørgsmål er så, om virksomheden skal betale selskabsskat af den refunderede købsmoms? Eller indgår den refunderede købsmoms også i virksomhedens skattepligtige overskud?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper2015:


Mit spørgsmål er så, om virksomheden skal betale selskabsskat af den refunderede købsmoms? Eller indgår den refunderede købsmoms også i virksomhedens skattepligtige overskud?

En resultatopgørelse, uanset om det er den driftsmæssige eller skattemæssige, er altid uden moms (i hvert fald i det omfang du har fradrag for købsmomsen) Så du skal ikke beregne skat af din moms, den indgår ganske enkelt ikke i dit resultat! 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper2015:
Mit spørgsmål er så, om virksomheden skal betale selskabsskat af den refunderede købsmoms? Eller indgår den refunderede købsmoms også i virksomhedens skattepligtige overskud?
Du skal ha nappet et eller andet grundliggende kursus om regnskab og moms osv - for med den misforståelse mulig, så kan der være rigtigt meget andet der går galt for dig. Det er sagt i al venlighed, og ud fra erfaring med rigtigt mange der taber penge på manglende basis indsigt

Der er www.regnskabsskolen.dk og der er masser af bøger som har en del om skat, herunder min egen nyeste SELVSTÆNDIG I LINK med det basale om skat og moms

Svaret er, at moms ALDRIG er del af driftsregnskab - det ligger i status og dermed har moms ingen som helst betydning for skat, som er indtægter minus udgifter begge uden moms x skat.

Dine private hævninger har heller ikke betydning (også del af bogen)

Du husker at bogføre og angive dit salg uden moms i rubrik C ikke, mere så skat kan se grunden til du kun har købsmoms.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper2015:
I den forbindelse får jeg jo refunderet købsmomsen, som faktisk udgår hovedparten af virksomhedens overskud.

Så er jeg bange for at du har helt misforstået noget omkring moms etc. At du får refunderet købsmomsen kan på ingen måde være et overskud - det er jo penge du først er kommet af med og derefter får retur igen, så der kan ikke være overskud i den beregning.

Som det bliver foreslået er et kursus i regnskab og moms er nok en god ide...

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)