Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Renovation!??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Her er nok et Rookie spørgsmål i manges øjne...

Har haft egen virksomhed registreret siden omkring maj dette år. Nu har jeg så fået en pæn lille regning fra holbæk kommune for renovation! Eller rettere for brugsretten af en erhvervs losseplads som jeg ikke anede eksisterede!.. De mener helt præcist at det er 1030,75 kr værd for mig. Der står endda med fin skrift at gebyret er obligatorisk selvom man ikke bruger den!!

Går stærkt ud fra det ikke kun er mig der har fået sådan en - men hvad fanden er det for noget?? Man kan sgu da ikke på den måde ligge udgifter over på folk uden at man har godkendt det på forhånd. Sgu da slet ikke virksomheder! Hvis de lagde det ind i skatten så kunne man forholde sig til det - men helt ærligt!!?? Det giver sgu da ingen mening. Så skal lille fru sørensen der har momsregistreret sin lille sy-virksomhed hvor hun strikker små julemænd og sælger dem på loppemarked også betale 1000 kr. for at have "brugsret" på en forpulet losseplads!!!

Jeg har rent faktisk en del papaffald i min virksomhed - har blot gode kontakter hos diverse supermarkeder hvor jeg kommer af med det - så kan i mit tilfælde egentlig godt bruge en losseplads. Og de 1000,- er heller ikke noget der ligefrem rykker ved nogle bundlinje-tal. Det er mere princippet i det der sætter mit pis i kog.. Kan godt være det er mig der bare er nystartet og alle andre selvstændige godt ved at det bare er sådan.. Men synes stadig det er ulækkert og hører til i det tidligere sovjetunionen. Det er garanteret enhedslisten der har fundet på det.. (no offense)

Nå.. Men jeg skulle vist bare lige ud med det.. Det var egentlig bare meningen jeg ville høre om det også var sådan i alle andre kommuner eller det bare var min der var glade for at røvrende forretningsdrivende..

Men ellers god jul og godt nytår :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jamen sådan er det skam i alle kommuner. Ethvert CVR. nr. får sådan en regning, dog kan beløbet variere alt

efter hvilken branche.

Vi har eksempler på at både drifts-og holdingselskaber får disse regninger, og holdingselskabet kan ikke slippe,

selvom der slet ingen aktivitet er i holdingselskabet.

Uretfærdigt og ikke demokratisk med denne form for indirekte skat.

 

/peter

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den fidus fandt de også de osse på her i Næstved. Det var temmelig ubehjælpsomt pakket ind, men formålet var at få finansieret driften af genbrugsstationerne.

 

Brok dig til kommunen og betal alligevel

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er et indslag på TV Syd om problemet lige i skrivende stund, der står også lidt på deres side.
TV Syd tror dog tilsyneladende at det bare er et problem i Vejle.
Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jubiiiiiiiii, jeg har ikke hørt fra Odense kommune i de 2 år jeg har haft et momsnr. Jeg tror heller ikke at de opkræver i liberale erhverv fra privatadr. men en firmaadr. ude i byen mener jeg koster, hvilket er rimeligt, HVIS man benytter dagrenovationen. Her i byen skal man som erhvervskunde have vejet bilen inden man triller ind på de 2 -3 godkendte erhvervsgenbrugsstationer, og igen på vej ud, for så at få en regning. Så brug derfor altid en mindre (også gulpladebil) til genbrugspladsen, de koster nemlig gratis

 Jeg ville blive skide sur over en regning, sikke en skideballe den stakkels kommunale medarbejder vil få.

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik også sådan en regning for et par år siden

 

Men jeg ringede til dem og forklarede dem i brede vendinger at jeg ikke kunne drive en flytteforretning hvis jeg rendt rundt og smed folks indbo væk

 men de gad nærmest ikke høre på mig - De annulerede bare regningen

Og jeg har ikke hørt fra dem siden - det virkede nærmest som om at det var standart at hvis man brokkede sig blev regningen annuleret hehe

 

Men Det er sq også noget svineri at sende regninger til folk på den måde

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nå....jeg troede ikke, at man kunne slippe, uanset hvor i landet man boede.

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Affaldshåndtering er en kommunal opgave - herunder evt. udlicitering og fordeling af udgifter. Derfor er der også forskelle fra kommune til kommune. Det skulle ikke undre mig om der var visse kommuner hvor der gælder særlige regler for borgmesterens familie.

Men de snakker jo sammen de rævepelse. Derfor - når een kommune får den idé at man i forbindelse med kommunesammenlægningen kan lægge ekstraskat på pr cvr-nummer, så får alle kommuner den idé. En sådan indtægt pr cvr-nummer for brug af containerpladsen er jo den rene indtægt. De firmaer der rent faktisk benytter denne mulighed har nemlig ofte ikke betalt tidligere men bare listet sig ind blandt mængden af private brugere (der betaler via den almindelige skralde-ordning)

Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi driver virksomhed på falster og her betaler man ikke nogen fast afgift

Klaus Rosquist 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)