|
Hej Anne
|
Hej Anne Det tror jeg, at I får svært ved at finde. Dygtige revisorer værner om deres navn og vil derfor helst ikke bare skrive under på noget-som-helst, som de ikke selv har styret processen i. Men jeres nuværende revisor har formentlig et netværk, der har tillidt til ham, og så er det jo den letteste løsning.
Jeg samarbejder med flere dygtige revisorer, så hvis du får brug for en henvisning fordi din egen revisor helt stopper sine aktiviteter, kan jeg meget let hjælpe dig videre.
Mange hilsner
|
Lige mine ord. Det du beder om er at en revisor skal lægge navn til en anden revisors arbejde. Handler det om at revisoren blot har lavet bogføringen og at I mangler en til at lave efterposteringerne over til årsregnskabet er en anden sag. Men får du kontakt til en revisor som godt vil lægge navn til et årsregnskab udarbejdet af jeres revisor er det meget betænkeligt |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
I virkeligheden er det, som du spørger til en afart af det samme, som tidligere er sket i børsnoterede selskaber. De har tidligere skullet have 2 revisorer, der ikke måtte komme fra samme firma. I praksis har deres arbejde været tilrettelagt således, at det var den ene, der udførte arbejdet, medens den stolede på den andens arbejde, og derfor skrev under på regnskabet under en frokost. Heraf kommer også navnene den arbejdende revisor og frokost-revisoren. I erkendelse af at ovenstående var arbejdsgangen, er kravet om 2 revisorer i børsnoterede selskaber ophæver nu. |
|
Du skriver at den nye revisor blot skal kigge årsregnskabet igennem som en anden revisor har lavet, og skrive det under. Hvordan ved revisoren om der er noget han/hun ikke kan stå inde for hvis pågældende ikke foretager revision. Hvis du finder en revisor som vil lægge navn til andres regnskab er vedkommende ganske enkelt ikke værd at røre ved |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann