Hej alle. Jeg har brug for hjælp til et navn til en webshop der skal forhandle interiør, delikatesser (nicolas vahé inspireret) og evt, smykker. Jeg har brainstormet lidt og er kommet frem til at jeg gerne vil have et navn der er skiller sig ud fra alle de andre webshops der også handler med interiør. Dvs. at ord som 'brugskunst' 'interiør' osv. osv. altså ikke nødvendigvis behøver at indgå i navnet. Jeg har tænkt lidt på snurretoppen.dk, men det er desværre optaget :-( Hjerterum har også været oppe at vende, men er selvfølgelig også taget. Stilen jeg vil køre inde på webshoppen er rå, nordisk præget. Har også prøvet nordicliving.dk/com, og det er også optaget. Har i nogle forslag der kan hjælpe mig lidt på vej? :) Tak på forhånd. Mvh. Diana |
Puha, at finde det helt rigtige navn kan være en lang proces. Har selv lige den sidste måned ledt.
Det er blevet til mange hundrede forskellige navne der skulle vurderes. For og imod, skulle de med til næste runde eller ud til højre. Det sjove er faktisk at et af de navne jeg fandt på ret tidligt i forløbet, vendte hele tiden tilbage, og til sidst blev det også det der blev det endelige navn.
Jeg fandt inspiration ved oversættelser, synonymer, artikler om emnet hvor der poppede enkelte ord op der kunne være interessante, produktbeskrivelser osv.
Få sat nogle præmisser op for dit kommende navn, skal det være kort, nemt at stave til, catchy, dansk engelsk. begreb, navn osv.
Et hurtigt bud på et navn kunne være www.hjertelykke.dk. Det er lige blevet ledigt, og har lidt pagerank(om eksist. pagerank kan bruges til noget ved jeg ikke)
Og ellers hvis et domæne er optaget, er muligheden jo også at købe det. Alt er jo til salg til den rigtige pris.
Forresten, i min søgen faldt jeg selvfølgelig over nogle domæner som jeg mente var ret relevante til det kommende navn. Og da det er meget catchy navne skyndte jeg mig at købe dem. Dog blev det ikke dem, så nu skal jeg have fundet på noget at bruge dem til :)