Hej. Jeg har fået lavet reklamer på min trailer, men desværre har firmaet som har udført opgaven ikke gjort det specielt professionelt. Hvilke muligheder har jeg for retshjælp bortset fra en dyr advokat? (firmaet er desværre umulig at føre en fornuftig dialog med og erkender ikke deres fejl - så jeg har forsøgt at finde en "fredelig" løsning med en almindelig dialog)
Med venlig hilsen Jcr |
Hej Jcr,
som udgangspunkt skal du være sikker på, at det leverede ikke lever op til den standard, man kan forvente sig af branchen set i forhold til den betalte pris. Jeg er sikker på, at du naturligvis kan se, at resultatet ikke er i orden, nu, hvor du skriver herinde. Men herunder er et par pointere i forhold til folieopgaver, som du kan "slå på":
* Folie i sig selv fåes i flere varianter. Den billigste folie til udendørs brug har en holdbarhed på ca. 3-5 år afhængig af slid og andre eksterne forhold.
* Folie kan IKKE monteres på olierede eller andre fedt- eller oliebehandlede overflader, samt på sprøde overflader, eksempelvis ubehandlet træ.
* Folie på plane overflader bør være monteret lige og uden nævneværdige bobler
* Er overfladen godkendt af montøren, så bør folien kunne klare maskinvask
* Print uden laminat vil kunne kradses af under maskinvask. Med laminat vil det holde
Nu har jeg naturligvis ingen idé om, hvad du mener er gjort forkert i forhold til din opgave, men "bevissikringen" er et vigtigt skridt i retningen af at "vinde" en sag. Lad evt. en anden skiltemand kigge på resultatet og som minimum vurdere, om opgaven kan forventes udført bedre, og til hvilken pris.
Det hjælper nogle gange, når fagfolk snakker med fagfolk. Desværre er skiltebranchen fuld af nystartede virksomheder med folk uden nogen erfaring overhovedet. Måske er du rendt på sådan en...
Du er velkommen til at kontakte mig i forbindelse med vurdering af opgaven, hvis du får brug for dette.
Vh
Peter