Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor og hvordan starter man? Ung engageret mand søger råd

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, brugere på Amino!Smile

Jeg er en 17 årig dreng, som længe har tænkt i iværksættende og idéudviklende baner, dog aner jeg ikke, hvor og hvordan man starter! Jeg har altid lidt haft den her vision om, at jeg selv skulle kreere min egen virksomhed, så jeg kunne prøve selv at stå til ansvar og udvikle min virksomhed helt fra bunden, og derfra få noget erfaring. Det synes umiddelbart ikke lige så nemt, og måske har jeg også undervurderet det lidt, men jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvor man starter. Jeg er helt på bar bund, og har ikke andet end stor lyst og stort engagement for, at komme i gang. Jeg vil sådan set spørge jer, om I har nogle råd til hvordan man skal bære sig ad, når man er sådan en som mig? Kan I eventuelt fortælle lidt om, hvordan i selv gjorde, for at komme i gang?

Jeg tror måske lidt, at jeg føler mig bundet af tanken om, hvordan alt skal udføres. Ting som produktion og marketing, ved jeg ikke så meget om, og det virker som et gigantisk puslespil, som jo skal gå op. Jeg ved godt, at man altid siger; "bare spring ud i det", når det kommer til iværksætteri, men det er bare vildt svært for mig, at komme ud over den her smertegrænse, med bare lige at hoppe ud i det.

Det er første gang jeg skriver på Amino, så jeg undskylder for eventuel grammatisk ukorrekthed :)

Tusind tak!

Venlig hilsen

Frederik Hviid

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

frederikhviid:
jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvor man starter. Jeg er helt på bar bund, og har ikke andet end stor lyst og stort engagement for, at komme i gang
når du bliver 18 kan du stifte virksomhed eller selskab og du kan her se lidt om hvordan man rent praktisk starter, hvad det kræver og evt koster http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

frederikhviid:
Ting som produktion og marketing, ved jeg ikke så meget om, og det virker som et gigantisk puslespil, som jo skal gå op. Jeg ved godt, at man altid siger; "bare spring ud i det", når det kommer til iværksætteri, men det er bare vildt svært for mig, at komme ud over den her smertegrænse, med bare lige at hoppe ud i det.
Det er da helt naturligt. Det ville være tosset at kaste sig ud fra en stor båd midt på atlanten, uden at kunne svømme, men du kan jo vælge noget, som kan startes forsigtigt.

Start med at finde din interesse - Det er godt hvis man brænder lidt for det man beskæftiger sig med. Skab måske noget netværk om det til du bliver 18. Start en blog med dit emne, overvej hvor du finder leverandører inden for det du brænder for og tror på, lav budgetter, hvad koster det mon i varer, eller er det ydelser du skal tilbyde hvor du ikke har varelager.

Du er nødt til stille og roligt at lægge planer, skrive dem ned, rette i dem, regne på økonomi = læs først og fremmest udgifter, og forestil dig som om de kan dækkes.

Æd dig langsomt ind på viden om det du vil, så kan det sagtens lade sig gøre.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Sep 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg siger tusind tak! Enormt fyldestgørende svar, det har allerede hjulpet en del. Jeg tror, at jeg vil finde en stor notesbog frem, og så forsøge at få skitseret mine tanker, så jeg kan danne mig et overblik.

Venlig hilsen

Frederik Hviid

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)