Hej Amino Jeg arbejder som praktikant hos et møbel og designer virksomhed - www.reflectteam.dk Vores målgruppe er indretningsarkitekter som indretter kontorer, mødelokaler og VIP lounges. Jeg arbejder på at få øget vores kendskabsgrad, og vil derfor gerne "markerer" os der hvor de søger deres nye inspiration. Jeg er godt klar over det er forskelligt fra firma til firma, men jeg vil gerne vide om det er bedst at benytte sig af de traditionelle metoder såsom; Magaziner, boligblade osv. eller om jeg skal fokusere på at ramme vores målgruppe online? Med venlig hilsen Markedsføringspraktikanten Håber i kan hjælpe mig :-) |
Hej Hrbakic
Jeg læser til bygningskonstruktør og har derigennem arbejdet en del med arkitekter. Det er jo ingen hemmelighed, at meget design sker digitalt via computeren, så i den sammenhæng. kunne en mulighed være at få digitaliseret jeres produktportefølje med henblik på at give div. indretningsarkitekter, designere osv. mulighed for at anvende jeres produkter i designfasen.
Ovenstående firma har specialiseret sig i at omdanne produkter til digitale objekter, som derfra kan blive brugt i designforslag. (btw har ingen aktier i firmaet, men ser gode muligheder i konceptet)
Som det kreative firma jeg antager i er, må jeg sige, at jeres hjemmeside er mangelfuld. Det er jeres online udstillings-platform, men den udstråler på ingen måde den kreativitet og sans for design i står for. Det er ganske "billigt og nemt" at få lavet en flot moderne hjemmeside i dag :)
Derudover kan jeg anbefale at få udarbejdet et professionelt produktblad, hvor i beskriver produkterne, præsenterer jeres cases og give kunden den formelle information om firmaet. Dem kunne i bl.a. ligge hos jeres forhandlere og evt. få sendt til div. tegnestue rundt om i landet.