Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At finde sit "kald".

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fare for at lyde dum, kommer der  lige nogle tanker fra mig.

Hverken min kæreste eller jeg, som er i midten af 30'erne, er specielt gode til noget, der har med nettet og en pc at gøre. Alligevel går vi og drømmer om at sætte noget i gang online, da vi mener, at hvis vi virkelig vil, så kan vi også. Vi mener begge, at vi har hovedet godt skruet på, så hvorfor ikke bare kaste os ud i noget udfordrerne?  Så er spørgsmålet bare, hvad vi skal finde på...  Uden at vi noget som helst om emnet så drømmer vi nok om en webshop, men hvad ved vi ikke helt præcist. Min kæreste kommer fra Slovakiet, så vi går og tænker på, om det vil kunne betale sig at finde produkter/ydelser den vej. Det kan vel være lige fra halskæder til spaophold (som er meget populært dernede) og bjælkehuse. Det kunne jo også gøres gennem en blog, tænker jeg. Det må i hvert fald være en god måde at starte med at reklamere på? Så er spørgsmålet bare, hvor vi begynder? Det er ikke bare en drøm om at kunne skabe en formue, for det forventer vi på ingen måde. Det er en drøm om, at kunne udrette noget, som for os er helt specielt, og at kunne udnytte den mulighed, der ligger bag min kærestes nationalitet. For som jeg kan forstå på de fleste af jer herinde, er disse drømme muligt, hvis man virkelig vil. I første omgang er det vel bare at tage bilen derned og så lige scanne området og mulighederne. Derefter skal jeg vel have sat mig ind i, hvordan man opsætter en webshop og blog. Lige pt. har vi nemlig ikke økonomi til at sætte en anden til det, men vi har da heldigvis folk, vi kan søge gratis råd hos.

Kan I give mig andre gode råd?

Nu håber jeg ikke, jeg lyder urealistisk og smådum. Som sagt agter vi ikke at ende med en millionomsætning, men en ekstra indtægt af en art ville virkelig falde på et tørt sted.

Forresten taler min kæreste også flydende, polsk, russisk og tjekkisk, hvilket vist også må siges at være en kæmpe fordel.

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bralle

Lad mig starte med at sige at hverken du eller dine spørgsmål fremstår som dumme :D Første skridt er som du siger at finde ud af hvad i gerne vil sælge og for mange er det et skridt de aldrig kommer videre fra! Hvis i finder noget i synes kunne være spændende og siger "vi gør det sq" ja så er der mange muligheder.. hvad skal hjemmesiden hedde? hvad koster en webshop? hvordan administrerer man en webshop? hvordan får vi kunder? osv.. Min erfaring er at webshoppen er det mindste problem.. man skaffer en udvikler der kan programmere de ting der skal laves og så kører det sådan set.. problemet opstår når shoppen er i luften og man ingen besøgende har :D Her kommer SEO (søgemaskineoptimering) ind i billedet og hvis man vil drive en succesfuld webshop er det her i skal lægge jeres timer. Det er et stort emne der kan virke meget intimiderende for begyndere men det er det absolut vigtigste at sætte sig ind i, så bare hæng i !! en meget simpel webshop kan fås for omkring 5000 kr. Dertil kommer driftsomkostninger til server og evt. abonnement på en betalingsløsning som eks e-pay. 

Men jeg synes det lyder som en rigtig god ide at tage en tur hvor i kan finde inspiration. Husk at bare fordi nogle andre allerede har lavet en webshop med det produkt i finder betyder det ikke at i skal lade være, kun at i skal konkurere lidt mere :) det er lige præcis her det er godt at læse op på sin SEO så man bliver i stand til at vurdere hvor stor konkurence der er på netop DET/DE produkter man overvejer.

Held og lykke!

Martin 

Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar! Ja, jeg frygtede lidt, at det med at oprette en webshop ville skræmme mig lidt.  Lige pt. er 5000 kr meget at kaste efter den slags. Er der andre muligheder, vi kan bruge i starten? Og er der kurser, der ville være gode for os i opstarten?

Mht. produkter har vi snakket om lidt af hvert. F.eks. kender min kæreste en mand, som laver virkelig flotte skulpturer i gisp. Så brugskunst kunne være en mulighed. Min kæreste snakker også meget om at sælge mineralvand, der det er en meget populær ting dernede. Personligt tror jeg dog, at det bliver ret svært at forhandle her i landet. Hvis garantien for succes var der, ville vi virkelig gerne være en form for mellemled mellem en producent af bjælkehuse, da det er meget populært i Østeuropa - og især i det omtalte område. Og der er faktisk en hel del fordele ved den slags huse, bl.a. hvis man tænker på at være miljøvenlig. Om det er en urealistisk drøm, er jeg dog lidt bange for. Som jeg før nævnte  tænker vi også spaophold. Dernede udfører de den slags ophold og behandlinger på en hel anden måde end her - det er MEGET mere professionelt, de går op i det med liv og sjæl og tilbyder ophold op til flere ugers varighed. Og så er det betydeligt billigere af her. Det er nok noget af det, vi brænder allermest for. Og jeg tænker, at det bare i første omgang er at tage kontakt til dem dernede.

Hvis vi nu bare vil gøre et forsøg og sælge nogle ting, hvad er så den nemmeste og billigste måde at gøre et forsøg? Jeg tænkte, om det eventuelt kunne gøres over en blog?

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt kaste dig ud i en blog som wordpress og bruge det som din platform. Wordpress har også har også plugins så man kan lave en webshop  -> https://wordpress.org/plugins/wp-e-commerce/ .. det er ganske gratis men kræver som alt andet tid at sætte sig ind i. Hvis i søger den billigste løsning så vil i selv skulle gøre de ting man normalt hyrer en programmør til. Man skal som minimum betale for domæne og hosting. Hos f.eks. https://www.unoeuro.com/ koster det 15 euro i opstart og 1,25 euro om måneden.. Når man har oprettet sit webhotel hos dem har de gjort det nemt at installere eks. wordpress igennem deres 1-click installer (tryk på en knap -> DONE).. Derefter skal bloggen bygges op og hvis man ikke har prøvet den slags før bliver det hurtigt svært :( Der findes dog et hav af guides på nettet til hvordan man gør (se på youtube..). Hvis i vælger at i IKKE vil modtage betalinger direkte på siden kan i gøre det endnu nemmere og bare skrive en bank-konto og jeres telefon nummer da en betalingsløsning hurtigt koster omkring 1000 kr. om året. På den måde skal i kun betale en årlig afgift for domænet (et .dk domæne koster ca. 50 kr. årligt) og de 1,25 euro om måneden for hosting. Jeg tror der er mange kurser der ville være gode når man er helt ny i gamet men den bedste kilde er må vel være internettet :)

/Martin

Tilmeldt 1. Sep 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bralle

Et alternativ til Martins gode råd kan også være at vælge Magento i Unoeuro's 1-click installationer. Det er også en webshop som er meget udbredt, ligeledes med et hav af guides/tutorials på nettet der kan hjælpe en med at komme igang.

Men igen hvis i ikke påtænker en shop med et hav af produkter men blot nogle få, så vil jeg følge Martin's råd med wordpress add-on.

Held og lykke med projektet.

Mvh. Jannik

Køb FDM vinterdæk test 2015 vinder hos DaekSkifte. Billigste dæk online!

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror et rigtig godt bud kunne være det populære woocommerce plugin til wordpress..

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

desuden tror jeg at det er billigere at få udviklet ting til en wordpress end til magento installation da det kræver mindre af en udvikler (i langt de fleste tilfælde)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mens I går og drømmer, bør I gøre alt hvad I kan for at tilegne jer kompetencer der sikrer jer større chance for at få succes med det I kaster jer ud i.

Efter min mening starter alt for mange op uden at have nogen som helst kompetencer indenfor det de vil lave, og så finder de måske ud af for sent at SEO/Adwords og marketing slet ikke var så sjovt og nemt så de lige regnede med, hvis vi taler opstart af webshop. Og uden synlighed får man jo ikke nogen kunder.

Efter min mening er det bedre at tilegne sig en masse kompetencer først og se om man rent faktisk synes det er sjovt at lære, før man bruger penge på f.eks. en webshop.

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldstændig enig med Thomas, det meste at det arbejde man laver når man driver en webshop er SEO og det er ikke for enhver..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)