Hvis en dansker er flyttet til USA og arbejder der - uden dansk skattepligt i nogle år - hvordan så med
1 Oprette personlig enkeltmands - når man ikke er dansk skattepligtig - men f.eks. sagtens kan oprette hos familie adresse - Muligt?
2 Medejer af I/S - som vel også må fordre at man skatter personligt af ens andel af indtægten - når man ikke er dansk skattepligt - eller er det helt enkelt ikke muligt, fordi man som medejer af I/S automatisk har den danske skattepligt - og i så fald:
3 så må det, at man har dansk I/S betyder, at man så også kan stifte dansk personlig virksomhed uanset USA skat og bopæl?
Jeg spørger ud fra dansk i USA som er delejer af I/S men ikke kan stifte personlig virksomhed nu, da hans NemID er blevet lukket som person og nu ikke kan oprettes (iflg ham) - Er det så bare et spørgsmål om at kontakte NemID og få åbnet dansk NemID person igen - og så stifte?
Kan man ikke kun oprette en enkeltmandsvirksomhed, hvis man bor i landet, i dit tilfælde Danmark?
jo det giver jo fornuft - men kan man så eje I/S uden at være dansk personlig skattepligtig. Personen EJER I/S siger han og det kan jeg se i CVR.dk er korrekt - men kan IKKE oprette personlig virksomhed - og det burde i min simple optik være - enten eller?
Kan man ha 1/3 i I/S men ikke personlig virksomhed, når man har sluppet dansk tilhør og skat som person Det er måske som, at et selskab kan være deltager i I/S - men her er det som person, og hvordan pokker mon man så skatteindberetter - det gør man måske så bare til USA hvis man bor der - men lyder lidt "underligt"?
Kan man ikke kun oprette en enkeltmandsvirksomhed, hvis man bor i landet, i dit tilfælde Danmark?
jo det giver jo fornuft - men kan man så eje I/S uden at være dansk personlig skattepligtig. Personen EJER I/S siger han og det kan jeg se i CVR.dk er korrekt - men kan IKKE oprette personlig virksomhed - og det burde i min simple optik være - enten eller?
Kan man ha 1/3 i I/S men ikke personlig virksomhed, når man har sluppet dansk tilhør og skat som person Det er måske som, at et selskab kan være deltager i I/S - men her er det som person, og hvordan pokker mon man så skatteindberetter - det gør man måske så bare til USA hvis man bor der - men lyder lidt "underligt"?
Jeg er ret sikker på, at man kun kan oprette en enkeltmandsvirksomhed i det land, hvor man bor.
Kan det med I/S skyldes, at det er oprettet, før personen flyttede til USA? I såfald giver det god mening, da man ikke bare skal sparkes ud af et firma, fordi man flytter bopæl... Men jeg tvivler på, at han vil kunne oprette et I/S idag, nu hvor han ikke bor i DK mere...
Der er ikke noget til hindrer for at en dansker i udlandet eller udlænding for den sags skyld indgår i et I/S. Beskatningen afhænger jo så af om den pågældende er skattepligtig til Danmark eller ej.
Jeg ved ikke hvad problemet er med hans NemId. Det må kunne genåbnes (jeg har aldrig haft problem med at få nøglekort mv. sendt til udlandet.
OK tak - så udlænding kan deltage i I/S en amerikaner f.eks som så er skattepligtig i USA bare. Jeg går ud fra der skal være mindst EN dansker i I/S eller kan det være bar udlændinge??
Danskeren i udlandet - kan han stifte enkeltmands hvis han ikke har dansk skattepligt (og uden så at få det) og bare ha adresse hos forældre f.eks. ??