Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apple går i krig mod internetreklamerne!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har en lidt blandet følelse. Jeg er ikke vild med mange reklamer, men jeg ved jo, at f.eks amino er lidt afhængig af dem for at kunne køre gratis mod folk, og som du skriver, dagblade f.eks. læser jeg via my.yahoo for hvor jeg har lagt målrettede søgeagenter ind, og der får artikler som virkeligt interesserer - som jeg så læser gratis. Jeg har i my.yahoo 9 danske og udenlandske aviser, hvor jeg får topartikler inden for politik, finans og sport vist som 8 overskrifter fra hver avis, lige til at klikke på.

En del afviser har så sat lidt bremse på "gratis" ved som børsen at have artikler hvor man skal være logget ind som bruger (og det er jeg så) for at kunne læse, eller politiken som har x antal besøg gratis og så låses artikler (som jeg så ikke ser) 

Jeg er jo dermed ret glad bruger af en række funktioner og sites, som kun er gratis, fordi de lever af reklamerne, og mister vi nu den mulighed, at få en masse gratis info, ved at reklame på nettet bliver jaget vildt, så tror jeg ikke jeg er så vild med det.

Det må også koste de mange affiliate brugere en del, men det er så til gengæld ret ligemeget set med alm forbruger øjne.

Jeg TROR min holding er, at man skal lade det være op til forbrugerne. Vil de ikke ha reklamer, så en blocker men det burde så samtidigt give mulighed for, at sider der ser en blocker, bliver helt utilgængelige. Så kan vi selv som forbrugere vælge, hvor vi vil leve med reklame - og hvor vi så hellere holder os borte. På sin vis er det lidt overformynderisk af Apple at ville styre vores tilgang til internettet - i virkeligheden nok bare, som en kamp mod google og i sidste ende måske til skade for forbrugerne (som jo så kan vælge apple fra hvis resultatet bliver, at en del sider bliver utilgængelige - men ikke en smuk og nyttig kamp - lad frivillighed herske).

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kunne man ikke få det til TV... 10 min tv 15 reklame i dag... Lige ved da.. Det er sååå belastende at se tv efterhånden

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis Google motto er "Don´t be evil", så vil jeg slet ikke høre Apples...

Men mon ikke dette rammer Apple som en boomerang. De ødelægger det jo for en masse af deres egne kunstnere i iTunes mm. 

Endnu en grund til at vælge Apple fra, sorry to say, for her er der i den grad tale om manipulation af brugeren, da Apple bestemmer, hvad du skal og må se...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Endnu en grund til at vælge Apple fra, sorry to say, for her er der i den grad tale om manipulation af brugeren, da Apple bestemmer, hvad du skal og må se...

Nu er der tale om en funktion du kan slå fra eller til, så du bestemmer selv om du vil se reklamer.

citat fra artiklen: Fra den dato kan du altså med et enkelt klik lukke ned for al fremtidig annoncering når du surfer rundt på internettet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
For Adblocker du, så har Google fundet en måde, hvorpå du ikke bare får reklamer, du får grotesk lange reklamer ;)

Det er jo kun i Googles egen browser Chrome. Det har jo intet at gøre med Apples adblocker funktion i safari.

citat fra artiklen: Men nu begynder Google at neutralisere programmet på Youtube i deres egen browser, Chrome. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:

Fashion-Seller:
For Adblocker du, så har Google fundet en måde, hvorpå du ikke bare får reklamer, du får grotesk lange reklamer ;)

Det er jo kun i Googles egen browser Chrome. Det har jo intet at gøre med Apples adblocker funktion i safari.

citat fra artiklen: Men nu begynder Google at neutralisere programmet på Youtube i deres egen browser, Chrome. 

Jeg skrev bare generelt, at Google havde fundet en metode mod adblockers. Men jeg ved også, at det kun er et spørgsmål om tid, før der kan blokeres for hvad f.eks Safari eller iOS besøgende kan se. Og så går det måske fra at være en pisse smart ide med adblockers til at være en ulempe, hvis store dele af internettet ikke er tilgængelig...

The war has just started :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det frie valg plejer altid at være det bedste så jeg er enig med John

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glæder mig i hvert fald til at se hvordan de store sites vil forholde sig til det - Bliver spændende at se hvordan de vil tackle det.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)