Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan øger vi konverteringen og får hjemmesiden til at fremstå som en forretning?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 9
Fra  Gro i byen Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Vores hjemmeside hos Gro I Byen (www.groibyen.dk) har fået en webshop, men vores konvertering er desværre ikke helt så høj, som vi havde håbet.

Vi har fået rigtig god respons på vores produkter, når vi har været på markeder, og generelt når vi møder vores kernekunder. Det lader dog til, at vi ikke har held med at formidle vores produkter godt nok på hjemmesiden.

En af udfordringerne for os er, at vi er gået fra at have en hjemmeside med ren information og blog og nu har bygget en webshop ovenpå. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt siden lander et sted midt mellem shop og blog, og derfor ikke lykkes med nogen af delene.

Jeg håber, I har lyst til at give mig lidt feedback omkring førstehåndsindtryk, design og formidling på siden.

Dbh,

Esben

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 21:18

Hvor mange besøg har i ca.? Og hvilke sider/undersider ser de?

Hvis de kun ser jeres blogindlæg, er det jo begrænset hvor meget de kan vide om, at det er en shop.

Ting man kunne gøre var måske at tilføre noget "vores butik har de her anmeldelser på webshop", "vi sælger det her til dig (på bloggen", "hvis du køber for over 500 kroner tager vi fragten", "vi tager alle de her kort". Så ved brugeren da i hvert fald, at der er tale om en shop.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 31. Jul 15
Fra  Gro i byen Skrevet kl. 09:34

Vi har omkring 2-300 unikke brugere om måneden pt., og ca 12% går i shoppen og kigger. 
Dertil kommer så selvfølgelig dem der finder et produkt via en søgemaskine, og hopper direkte dertil.

Tak for forslag til ting vi kan tilføje for at gøre siden mere shop-agtig.

Hvis du har kommentarer til dit førstehåndsindtryk, og de ting som du ser som et turn off, er det meget velkomment.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 09:42

Jeg tænker at i på forsiden kunne have en stor fed knap hvor der står noget al al 'Køb dine haveprodukter her' så man ikke er i tvivl om, at i også sælger produkter.

specielt hvis det er folk der er kommet igen og igen - blot for at læse jeres blog.

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 10:04

Hej Hresben,

Der er rigtig mange ting som går ind og påvirker jeres konverting. 

En typisk stabil konvertingsrate bør ligge mellem 2-4% - og der er en del faktorer som går ind og påvirker jeres side på negativ vis.

Først og fremmest vil jeg undgå, hvis jeg var jer, at have en løsning opsat i WooCommerce. Det kan for nogen, især for mig fremstå som værende amatører bag. Når det er sagt, så er pragende CTA knapper essentielt for at have en høj konverting. En typisk ''læg i kurv'' knap er grøn, men for jeres vedkommende vil i opleve en merkant forskel, hvis i laver jeres CTA (læg i kurv) knapper orange eller lign. - farven skal være en farve som KUN repræsentere jeres CTA knapper. Når i bruger grøn, så falder det hurtigt sammen med resten af siden (natur, blade mm.).

Tilmed taber i rigtig mange kunder i jeres checkout flow. Det vil altså sige, at der ikke er en flydende overgang fra når kunden lægger i kurven til der er betalt. 

Der er et par ekstra ting, som går ind og påvirker jeres konverting negativt. Men I kan lige kontakte mig, så kan vi snakke om det. Men et estimat ville være, at i ville kunne øge jeres konverting fra jeres nuværende til mellem 300-500% mere.

Smid mig et kald på 31360737 eller en mail på kontakt@sedia.dk - så tager vi den med det samme (gratis).

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 10:07
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 11:03

Jeg synes det er et fedt koncept. Har du overvejet at lægge shoppen på forsiden og gøre bloggen til en del af shoppen? 

Når jeg har lagt noget i kurven kommer der en lille anonym knap der siger "se kurv". Jeg ville lave en større popup som tog mig til betaling.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 14:27

12% af 300 = 36. 3% af dette er 1. 

Altså burde i med en udemærket konverteringsrate (3% ca) have 1 salg i måneden (på en måned med 300 besøg). Hvis i får shoppen på forsiden, slipper i for først at skulle have dem et sted hen for så at skulle få dem et nyt sted hen. Når det er sagt, bør i nok sigte på noget mere trafik.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 11. Sep 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:44

Hej,

Spændende webshop I har gang i. Har I overvejet at køre nogle split test, for at optimerer Konverteringsraten?

Jeg kan anbefale www.vwo.com og der kan du få en gratis periode på 30 dage, hvor man alligvel kan nå at få optimeret meget på sin shop.

Det er utrolig nemt at arbejde med.
Held og lykke

På jagt efter en nem og billig webshop? Klik her

Tilmeldt 31. Jul 15
Fra  Gro i byen Skrevet kl. 16:01

Nikolaj Christensen:

Jeg tænker at i på forsiden kunne have en stor fed knap hvor der står noget al al 'Køb dine haveprodukter her' så man ikke er i tvivl om, at i også sælger produkter.

specielt hvis det er folk der er kommet igen og igen - blot for at læse jeres blog.

Ja, måske skal de tilbagevendende brugere lige mindes om, at vi sælger noget nu.
Vi har gjort opmærksom på det via de sociale medier, men skal måske også være bedre til at oplyse om det der.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)