Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart freelance regnskabsassistent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, Lige et par spørgsmål vedr. freelance arbejde.

Jeg skal starte på nyt fuldtids job snart men mit gamle arbejde kommer til at "mangle" mig så derfor har jeg tilbudt at tage nogle af de tunge opgaver som freelance.

Jeg har aldrig lavet freelance arbejde. Jeg kommer til at skulle arbejde som freelance ved siden af mit alm. job i ca 8 mdr og regner ikke med at komme over de 50.000.

Hvordan skal jeg gribe det an? Skal jeg oprette et CVR nummer eller?

Jeg ved heller ikke hvad jeg kan tillade mig at tage i timen? Pt. får jeg 175 kr i timen som lønmodtager.

Hvordan skal virksomheden betale mig og hvad skal jeg gøre?

Håber nogen kan svare mig for jeg synes det er svært at finde hoved og hale i det der står rundt om på nettet.

Mvh. Lisbeth

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan skrive en faktura til dem med dit cpr-nummer på, istedet for et cvr-nummer. Dit gamle job skal så indrapportere din løn til SKAT som b-indkomst, så vidt jeg véd.

Din timepris på 175.- er jo uden pension, feriepenge og eventuel forsikring - så jeg tænker, at du kan lægge 30% oveni eller deromkring. En timeløn på 250.- ville ikke være et urealisitisk bud.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En anden mulighed var at være ansat begge steder. Så slipper du for det administrative og kan nøjes med at opgive antal timer til dit gamle arbejde. Dette, især hvis du ikke har tænkt dig at fortsætte med at være selvstændig. Jeg skulle mene, at du er i en position, hvor du i så fald skulle kunne tage mindst 200 kr./time.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)