Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Egen inkasso

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt klar over, at man skal have tilladelse fra Rigspolitiet for at udføre inkasso

Vi har dog en skyldner (+250.000) som vi gerne vil køre egen inkasso på, og i den forbindelse sende ham et brev hvori vi skriver at vi foreslår at komme forbi på et angivet tidspunkt og dato, og tale om hvordan vi får gælden ud af verden.

Er det tilladt?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 92
Fra  Nyt Skøde Skrevet kl. 09:16

Jeg vil klart råde jer til at give jeres advokat et opkald. Han vil også kunne sende nogle inkassobreve for jer.

Men eftersom det drejer sig om så stort et beløb, så vil jeg klart råde jer straks at sende sagen i fogedretten så i får dom på det skyldige beløb.

Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:40

Vi har fogeddom på det skyldige beløb.

Vi har talt med advokaten - men hun kan kun sende breve.

Jeg vil meget gerne besøge skyldner og give ham en mulighed for at forklare sig.

Det er mest det spørgsmål går på - er det lovligt?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tag tlf og ring til personen eller firmaet og sig, at du er i området den og den dato, og spørg om du ikke må kigge forbi angående jeres udestående, da du gerne vil tale med dem om en mulig løsning af problemet...

De fleste vil nok intet have imod sådan en samtale, så det er vel vær at prøve. Er modparten ikke interesseret i at betale, så vil vedkommende afvise dig i tlf, og dermed har du sparet en masse besvær med breve, som blot ender ud i intet svar... 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)