Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering af one.com side - for begyndere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 15
Indlæg ialt: 21
Fra  Fit Horse Fysio Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg har lavet en hjemmeside i one.com's webcreator og den ligger rigtig langt nede i google-søgningen.

Jeg har "sendt" websiden ind i Google Search console, har benyttet overskrifter med søgeord og lavet tags på billeder.

Jeg er hvad man kan beskrive som en hjemmeside-rookie, så når jeg har forsøgt mig med at læse om søgeoptimering har jeg givet lidt op.

Er der nogen der kan hjælpe med lidt tips, forklaret på en meget pædagogisk måde?

Mvh

Sofie

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 19:03

Det du har gjort indtil videre er en smule onpage-seo. Du har lavet nogle titler og tags, som gør det nemmere for Google at se, hvad du har på din side. Derudover bør du kigge på keywords: Du skal finde ud af, hvilke ord du gerne vil findes på. Vil du f.eks gerne findes på "banancykler" er det en god idé at have en artikel på 1000+ ord (eller lignende) omkring banancykler. Her skal ordet så gerne indgå 5-10 gange (det er lidt en vurderingssag).

Derefter er der noget med "meta descriptions" og "meta title", som ganske enkelt bare er at fortælle google, hvad der skal stå i de 2 linjer + overskrift man finder, når man finder din side på Google.

Når du har gjort dette og måske endda fundet et par keywords (søgeord/nøgleord) mere og skrevet om dem, kan du begynde at kigge på linkbuilding. Linkbuilding går helt basalt ud på, at få andre hjemmesider til at lave et link rettet imod din side. På den måde ser Google din side som en informationskilde (fordi nogen har linket til den) og de sætter dig højere i deres søgeregister.

Ting du bør kigge på:

-Google adwords keyword tool (til at finde ud af, hvor mange der søger på de ting, du gerne vil ligge nr. 1 indenfor).

-Derudover en masse søgninger på "meta descriptions", "linkbuilding" og så videre, så du kommer godt igang med arbejdet.

Husk desuden, at det meste linkbuilding først for alvor virker efter 3-6+ måneder, når Google indser at du faktisk har lavet dig en meget flot hjemmeside, som du godt tør vise frem.

Held og lykke :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 1. Jul 15
Fra  Fit Horse Fysio Skrevet kl. 19:21

Hej Simon

Det var meget pædagogisk skrevet - tak!

Lige et spørgmål, nu skriver du "meta desprictions" og "meta title". Er det det jeg har gang i på dette billede, i "beskrivelse"?

Og hvordan får man andre sider til at henvise til mig? Ja, jeg føler mig lidt dum :)

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 19:28

Du kan evt. hente Emil Sørensens gratis e-bog 3 trin til SEO. Men en ting, du i hvert fald kan gøre, er at linke, når du har chancen. Fx har du chancen for at linke her fra Amino - det giver ikke bare seo-værdi, men giver os også mulighed for at se, hvad du snakker om. :) Du skal tænke i links og relevant trafik, når du har chancen.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 19:28

Både ja og nej.

Det er en form for beskrivelse, men ikke en direkte beskrivelse.

Der er dog mange andre ting der er mere interessante at rode med (Meta descriptions og titles er hovedsageligt en optimering af rich snippets = Det brugeren ser).

Mit råd ift. meta descriptions og titles: Søg "site:dinside.dk" på Google. Hvis ikke nogle af de 2 linjer tekst + titel (aka. rich snippets) der popper op direkte irriterer dig, synes jeg du skal lade det ligge for nu. 

Keywords, lange artikler og linkbuilding er LANGT mere vigtigt og metabeskrivelserne kan du altid rode med. Derudover har du jo i forvejen lavet nogle sidetitler ("H1 tags" kaldes de) med dine søgeord i - Det vil Google som hovedregel benytte som titlen i dine rich snippets (De 2 linjer + titel).

Håber det giver mening ellers må du skrive :)

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Tilmeldt 1. Jul 15
Fra  Fit Horse Fysio Skrevet kl. 20:01

Tak for svar både Louise og Simon :)

Jeg tror det giver mening nu.

Men I må meget gerne kigge forbi siden www.fithorse.dk og se om jeg kan gøre noget anderledes.

Det er en lille, og ukendt branche jeg er i, så det er vigtigt at jeg popper frem på Google.

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Skrevet kl. 21:43

Jeg ville ind på Adwords keyword tool og finde ud af, hvad det egentlig er (af relevans) folk søger på :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)