Hej :) Hvis man har købt en iphone til 3000 kr, men den så går i stykker, kan jeg så godt købe en ny til 2000 kr og stadig trække begge fra i virksomheden? De bruges primært 75/25 virksomhed og privat, men tænker at det er mere godkendt for skat med 50/50. Telefonerne er købt uden moms af en privatperson på DBA Kan jeg godt trække 5000 kr for fra for de 2 iphones, og selvfølgelig bliver jeg beskattet 2600 af fri telefon? :) Hvis den anden så også går i stykker, og jeg køber endnu en iphone til 4000 kr. Kan jeg så stadig godt trække alle 9000 kr fra? |
du kan ha så mange telefoner som du behøver i firmaet og trække dem fra- og ja til delt moms som du er inde på
Der skat kan være lidt OBSpå, er selvklart ved OM du bruger dem i firmaet og ikke køber og stiller til rådighed til kone/søn/datter osv. Det må det ikke kunne lugte af.
Hvis de går i stykker, så bør du klart dokumentere dette - fra en forhandler eller på andet vis - både for at vise de ikke er givet videre OG for det fald du skal lukke, hvor alt fungerende skal købes/sælges ud igen med moms som udgangspunkt, for der kan du jo så vise, at noget var gået i smadder
Kun skat af EN fri telefon i alle fald.
vh John Hannover